Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

fasansfullt

Skrivet av ***
Det är verkligen skrämmande att läsa dina inlägg. jag mår illa av det du skriver. Det får mig att tänka på hur många katter som lider och blir illa behandlade bara i sverige. Jag undrar var du har bott som ALDRIG har hört talas om någon form av rätt skötsel av katter, öde ute i skogen kanske?
jag i min enfald trodde att folk hade börjat bättra sig och sköta om sina katter bättre. det är skrämmande att ett kattliv kan vara så lite värt i vissa människors ögon.
om det handlar om okunskap så har du ju chansen att lära dig något nu, du har fått många bra och rätt tips här inne. och handlar det om ekonomin så får du offra något annat, se till att dessa kattungar får det bättre och sedan se till att kastrera din hona! jag har för mig att du skrev för ett tag sen om att din man inte lät dig ta honan till vet. och kastrera henne. om du kastrerar henne så blir det billigare än att ta hand om kull efter kull.
att du längtar efter att kattungarna ska flytta innebär antagligen att du inte kommer att vänta tills dom är 12 veckor och flyttklara.
vad det gäller avmaskning så ska det göras redan när dom ligger i honans mage, och som nån annan skrev så kan det även smitta till dina barn om det vill sig illa.
jag kan verkligen inte fatta att du aldrig har hört att man ska vaccinera katter.Hur kan all information ha undgått dig?
Menar du alltså att du låter dom familjerna som ska ha katterna själv välja när dom ska hämta dom? det är verkligen sjukt, stackars, stackars katter.
egentligen hoppas jag på att du inte är sann, du bara driver med oss för att göra folk upprörda.

ursäkta om jag blev upprörd, du kanske inte vet bättre, jag hoppas iaf att du tar åt dig av råden du har fått.

« Tillbaka till trådstarten