Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Säkert kommer du få...

Skrivet av Jenni
många tips här inne... och jag hoppas att du inte kommer bli ännu mer förvirrad. *ler*

Har själv en son, nu två år, som hade kolik. Beteendet stämde ganska väl överrens med din dotters. Dock kräktes han inte så mycket.

Jag fick rådet att utesluta mjölkprodukter, dvs ALLT som innehåller någon form av mjölk (vassle, mjölkpulver mm) i ca två veckor för att se om det gav resultat. Det gjorde bara marginell verkan tyckte jag (det visade sig senare att han faktiskt VAR mjölkproteinkänslig när vi övergick till fast föda och välling...).

Testade också att massera magen vilket gjorde att det kom ut en del luft... men skriken fortsatte ändå.

Testade att lägga på varm vetekudde samt att bära "flygplan" (barnet ligger på mage på mina armar i famnen medan jag gungar rymtiskt). "Flygplanet" brukade hjälpa en liten stund.

Det som till sist, efter allt testande, hjälpte var när vi fick medicinen dicykloverinhydroklorid. Helt plötsligt minskade skriken drastiskt och vi fick en helt annan kontakt med vår underbare lille kille.

Hade jag idag fått ett barn med kolik igen så skulle jag nog dock testa akupunktur först. Dicy... är ju trots allt en medicin och jag är inte sådär jättemycket själv för att behöva ta mediciner.

Tja, dessa råd var allt jag kunde ge. Skulle vilja skriva så mycket mer men måste iväg och hämta sonen på dagis.

För ett tag sedan skrev jag ett svar till "Liten å rädd" här nere på sidan. Läs gärna vad jag skrivit där, för just de orden skulle jag vilja rikta till dig.
Du är en superbra mamma som gör allt för ditt barn... glöm aldrig det!
Jag hoppas så att allt kommer lösa sig för er så att du till fullo kan njuta av din lilla tös.
Stor kram och lycka till!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv