Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sök vidare...

Skrivet av nissen
Jag förstår verkligen din tveksamhet. Är i precis samma sits. Men min son är yngre. Jag läser på nätet så ögonen blöder. Föreslår dig att söka vidare.

"*Naturligtvis finns det ett nationalekonomisk vinning på vaccinet, för att inte tala om läkemedelsindustrins vinningar. Hur ska jag veta vad som är ren propaganda från deras sida och vad som är fakta?"

Självklart styr pengar, precis som i allt annat. Hur länge hävdade inte man att amalgam var ofarligt. Det tog 20-30 år innan man erkände. Och hur många hann inte bli skadade. Både mammaor och deras barn(foster) Läkemedelsföretagen behöver ju inte ens redovisa för allt som ingår i vaccinet.

"*De barn som fått följdsjukdomar och fått allvarliga men, hur vet jag om dessa barn redan innan var t.ex. försvagade, sköttes rätt (observera att jag inte menar att föräldrarna gjorde fel ,utan om läkarna gav adekvata upplysningar om hur t.ex. mässlingen skall skötas)etc"
Tror att friska barn, som får all den näring de behöver, bra levnadsförhållanden, bra hygien, osv kan nog klara men självklart, det finns ingen garanti. Även de som vaccineras blir sjuka, men de får ofta en jävligare typ av ex. mässlingen.
Vi lever inte i samma förhållanden som då mässlingen fick härja runt(hoppas jag).
Barn får ex. kikhosta innan de hunnit bli vaccinerade och överlever.

Jag väljer nog att inte vaccinera för MPR.
Jag vill inte spruta in gifter i min sons kropp.

Barnavårdscentralens upplysningslitteratur
innehåll en motsägelse: risken att få en allvarlig negativ reaktion efter DPT-vaccinet var 1 på 1,750, medan risken att dö av sjukdomen kikhosta på årsbasis var en på åtskilliga miljoner.

Detta är vad en injektion kan
innehålla :

0.01-0,025 % vardera av formaldehyd
kvicksilver
6-feno-oxyetanol
aluminium
färgförtunning
kylmedel
kylarvätska
färgämnen
rengöringsfenoler
lösningsmedel
borax
desinfektionsmedel
natriumglutamat
glycerol
sulfit och fosfat
polysorbat 80/20
sorbitol
polyribosylribitol
betapropiolakton
Amfotericin B
hydrolyserat gelatin
kasein
blod och vävnad från döda djur
celler från aborterade foster
muterade människovirus
förorenade djurvirus
bakterier
bakteriella endotoxiner
antibiotika
jäst
DNA från djur bakterier och virus
(som när det injiceras kan införliva sig med mottagarens
DNA)c c


« Tillbaka till trådstarten