Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Öröninflammation utan symptom+ hur ge medicin?

Skrivet av Tanja med Paulina 24/7- 02
Hej!
Andra gången som min tjej får ÖIF, den första läkte tydligen aldrig ordentligt... Hon är pigg och kry, ingen feber, tar sig inte för örönen, är detta vanligt?
Jag behöver även lite tips på hur jag ska ge henne Kåvepeninen- hon VÄGRAR ta den och kräks upp om vi tvingar (vilket vi vill undvika om det inte är livsfara eftersom hon har matvägrat i drygt ett halvår. vi vågar inte ens titta på hennes sked av rädsla för matvägran igen.) Jag såg några sidor bak att det finns Kåvepenin i tablettform, det kanske är något för oss? Hur stora är tabletterna, kan man gömma dem i en chokladbit?
En sista fråga, när klassas man som "örönbarn"? Är det då man får gå till en örönläkare? Jag är missnöjd med vården och bemötandet vi fick på VC och skulle gärna vilja få tag på en läkare som bryr sig (i STHLM), är det bara att slå upp Gula sidorna eller vad? Tips?
Tusen tack för alla svar!!!
Svar på tråden: Öröninflammation utan symptom+ hur ge medicin?

våra barn

Skrivet av  lie
har haft mellan 10-16 ÖIF på ett år och blivit opererade flera gånger + att de går på HUS och kollar regelbundet öron i kameran.
Då har de kallat vår för öronbarn
 

Oj,

Skrivet av  Tanja med Paulina 24/7- 02
mellan 10- 16 ÖIF? Usch, hoppas att de mår bra nu, dina barn! Har hört att man är öronbarn efter att ha haft ÖIF 3 ggr under 6 månader, men jag kanske har fel?
 

jodå

Skrivet av  lie
den som hade så många har fått väldigt mycket ärrbildning på trumisen och hör sämre men annars bra. Nu är barnet 9 år och har inte haft någon på ett helt år :-)
sen till frågan det är nog olika vad läkare tycker är öronbarn men de ska ju klart ha haft fler än 1-2 stycken på kort tid
 

Viktoria kliniken

Skrivet av  Hanna
vid Medborgarplatsen har barnläkare och det kostar inte mer änn ett vanligt läkarbesök. Du kan vända dig dit utan remiss. Varför inte boka en tid där och se om du tycker bättre om dem än om de på din nuvarande VC? Telefon numret finns i telekatalogen för Stockholm. Jag har varit där själv och fick tipset om att vända mig dit för min dotters del av BVC då VC och Saschka missade min dotters lunginflammation bla.
 

Tack snälla

Skrivet av  Tanja med Paulina 24/7- 02
för det tipset! Ska ringa dit när vi ska på återbesök. hoppas jag tycker de är ok!
 

Artiklar från Familjeliv