Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blödning efter samlag

Skrivet av Medsyster
Hade sex igår, två gånger på några timmar (ja, vi är nyförälskade :). Efter den första gången såg jag att jag blödde, det var blodstänk på låren och på pappret när jag torkade av mig. Jag har inte mens eller något nu, äter p-piller.
Vad är nu detta? Det gjorde absolut inte ont eller så under samlaget, men jag red honom och det blev ganska djup och häftig penetrering. Kan det ha varit så att han kom åt livmodertappen och att den började blöda? Det är fortfarande lite bruna flytningar idag. Man blir ju lite fundersam, någon som har någon förklaring att ge mig?
Svar på tråden: Blödning efter samlag

Har hänt mig också.

Skrivet av  Medsyster 2
Och jag tror att det då var pga att han kom djupt in, jag kände t.o.m att det gjorde lite ont. Det har nog hänt två ggr dessutom, när jag tänker efter.
Jag blev också orolig, men det slumpade sig så att jag skulle ta ett cellprov kort tid efteråt, och det var bara fint! Man kan alltså vara fullt frisk och ändå blöda lite.
 

Tack!

Skrivet av  Medsyster
Känns genast lugnare! Faktum är att när jag tog ett cellprov började min livmodertapp att blöda lite så den kanske är känslig. Bara att ta det lite försiktigare i fortsättningen alltså. :)
 

Inte ovanligt

Skrivet av  AB
Hände mig ibland när vi har haft häftig sex, och särskilt om det gått några dagar emellan.
Helt klart ofarligt, men otrevligt!
 

Dum fråga

Skrivet av  Laijron
Var det ditt blod? Det har hänt mig (grabb) att senan mellan skaftet och förhuden gått av lite, det blöder lite, men gjorde inte ont.
 

Det var nog mitt

Skrivet av  Medsyster
Han har inte sagt något iallafall, och han verkade inte ha ont på något sätt. Jo, det måste ha varit mitt, just eftersom att det fortfarande kom lite blod i trosorna dagen efter också.
Men tack ändå. :)