Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stulen enkät!

Skrivet av Maja m. Axel & Hjalmar & krokodilen v.27
Vem brås ditt barn på?
I utseende och till sättet?
Hur var dina mått i den åldern (vikt, längd)
Vad tyckte du om, vad var du duktig på?
Vad brukar dina egna föräldrar säga om hur du var när du var liten? (typ någon liten historia de alltid drar för alla som vill lyssna...)
Svar på tråden: Stulen enkät!

Uttråkat 5 barnsmor som svara

Skrivet av  Gela med Niki 020305+4
Vem brås ditt barn på?

I utseende :
Nikita är väldigt lik sin pappa,men söt ändå:)
av de andra 4 är två lik mig och två sina resp. pappor, men på något sätt är alla lika varandra ändå....

och till sättet?
Är hon nog likt mig...otroligt smart :):)
Men även liten av en clown...och i stilen är hon lik systern som är 15år....lite lillgammalt och en riktigt charmör(vilket inte jag var/är)

Hur var dina mått i den åldern (vikt, längd)
Vet ej, men jag var väldigt spinkig till gränsen tii undernärd...som Niki med andra ord

Vad tyckte du om, vad var du duktig på?

Jag var aldrig stilla,lärde mig det mesta i raketfart...började skolan ett år tidigare (5år)
Fast tyckte nog inte att något var speciellt kul efter ett tag:....Var en hejare på tävlingssimning, (blev nominerad till årets sportskvinna med 7 år:) )

Vad brukar dina egna föräldrar säga om hur du var när du var liten? (typ någon liten historia de alltid drar för alla som vill lyssna...)
Att mina barn kommer klättra på väggarna....att de ville låsa in mig en timme i samma rum som läkaren som dödförklarade mig under förlossningen:)
 

Ok!

Skrivet av  Helena & Mika-02
Mikisen är lik mamma till utseendet och mamma till sättet men har en hel del av pappa i sig oxå. Jag tycker de är jättelika på bebisfotona. Hon har pappas långa överkropp och mammas långa ben, pappas intelligens och mammas skönhet:) (Fast mamma är ganska smart oxå....)
Jag var lång och smal när jag var lika gammal som hon är nu. Hon är lite rundare.
Mina föräldrar tycker att hon påminner mycket om mig, hon är lika intensiv som jag var, och extremt uppfinningsrik.
Pappas favohistoria om mig är att jag kröp ur vagnen som stod brevid ett bord och kröp över bordet när jag var 4 månader gammal. Vet inte om det ska vara något positivt....annars gillar han att berätta att det enda som fick tyst på mig (kolikbarn) var att lägga mig på dammsugaren......
 

Ok då...

Skrivet av  Ebba m.3
Vem brås ditt barn på
I utseende och till sättet?
***Utseendet är han pappas kille, och till sättet är han nog ganska mycket som jag när jag var liten, glad och pratig men han är inte lika envis som jag var.

Hur var dina mått i den åldern (vikt, längd)
***Jag var nog ganska liten, precis som Elias!

Vad tyckte du om, vad var du duktig på?
***Vet inte så noga, min mamma säger att jag gillade att flirta med gamla gubbar! Det gör inte Elias men han charmar de flesta!
Jag var nog ganska duktig på att prata redan då.

Vad brukar dina egna föräldrar säga om hur du var när du var liten? (typ någon liten historia de alltid drar för alla som vill lyssna...)
***Ok, drar väl den här då... Mamma säger alltid att jag var ett sånt barn som lade mig ner och sparkade och skrek när jag inte ville hem från dagis eller inte fick som jag ville. Pappa säger alltid att jag körde "utnötningsmetoden" Dvs tjatatde tills jag fick som jag vile. Lite jobbig och envis som barn var ag nog... *S*
 

Jag svarar också

Skrivet av  Anna m Hedvig april -02
Vem brås ditt barn på?
I utseende och till sättet?
~Till utseende är det pappa och till sättet är hon lik mig.

Hur var dina mått i den åldern (vikt, längd)
~Vid 2,5 år var jag 92 cm lång och vägde 13 kg. Hedvig vid samma ålder vägde 17 kg och var 1 m lång (ungefär) så jag var lite mindre.

Vad tyckte du om, vad var du duktig på?
~Jag var oerhört aktiv och vild. Gillade att klättra, springa etc. Rätt likt Hedvig. Jag lärde mig även att läsa och skriva tidigt och skrev mina första egna sagor när jag var 4,5 år (med snygga illustrationer till!).

Vad brukar dina egna föräldrar säga om hur du var när du var liten? (typ någon liten historia de alltid drar för alla som vill lyssna...)
~Ja, de berättar alltid om alla tillfällen då jag inte fått som jag ville och vad konskvensen blev..... Pappa berättar alltid om när jag var kissnödig och just den toaletten jag tänkt gå på var trasig (på en rastplats). Hur arg jag blev och att jag skrek konstant i 5 mil för att jag inte fått kissa på DEN toan.
 

Den här var kul. :)

Skrivet av  Mama-Kriti m E -02, bf 29/5.
Vem brås ditt barn på?
~ En hel del på pappa verkar det som.

I utseende och till sättet?
~ Utseende varierar, en period var han nästan en kopia av mig vid samma ålder, nu börjar han likan pappa i 3-årsåldern. Samma truliga min har jag sett på en del foton. *s* Han har inte pappas lockiga hår dock utan mitt raka, och min morfars hemska virvel i bakhuvudet.
Ögon - Mest mina, börjar skifta lite i grönmelerat.

Sättet - Def inte jag som barn, jag var lugnet själv, det är inte han!! Rykten gör gällande att han är lik min mamma i humöret. *s*

Hur var dina mått i den åldern (vikt, längd)
~ *hämtar bvc-kortet* Runt 98 cm och 15 kg. Pappan var 96 cm och vägde 14 kg.

Vad tyckte du om, vad var du duktig på?
~ Rita, leka med dockor, snickra, böcker. Var duktig på bokstäver, läste när jag var 4 år.

Vad brukar dina egna föräldrar säga om hur du var när du var liten? (typ någon liten historia de alltid drar för alla som vill lyssna...)
~ Lugn och lite "lillgammal". Lite kaxig. *s* Sagt vid 2½ års ålder på restaurang:
Servitör: Du ska äta ägg så du får fint hår"
Jag: "Det har jag redan"

*asg*
 

Artiklar från Familjeliv