Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bästa sulkyn?

Skrivet av Anna
Hej alla barnvagnsexperter :)

Jag skulle behöva er hjälp när det gäller att välja sulky.. Vi har en 1,5 åring och har hittills använt vår Emmaljunga sittvagn (har glömt vad modellen heter). Vi är supernöjda med den men den börjar kännas lite klumpig så vi tänkte investera i en sulky.

Har varit runt och tittat lite och tycker att de flesta modeller verkar ganska likvärdiga så nu undrar jag såklart - vilka favoriter har ni? Och varför??

Stort tack för hjälpen!

/Anna
Svar på tråden: Bästa sulkyn?

ett svar

Skrivet av  Hjärter dam
dock något märkligt. Jag gillar nämligen inte sulkysar (kan dock inte sätta fingret på varför) men vi har en och den valde vi enbart för desigenens skull. Tror att Emmaljunga och Brio är rätt jämnlika, men vi tyckte brios var snyggare...
Så Brio Sitty säger jag då (eftersom jag dessutom tvärtom mot de flesta här, tycker att racen är ful, tung och klumpig)
 

tack :)

Skrivet av  Anna
... och håller absolut med dig om att racen känns på tok för klumpig..

/A
 

Tror de är rätt likvärdiga

Skrivet av  Immimi
Jag gillade brios bäst (har en brio sitty sedan över 4 år tillbaka), den kändes liten och nätt jämfört med EL och det är vad jag ville ha. Dessutom har jag dåliga erfarenheter av EL och har kompisar vars EL sulkysar "dött" efter 2 år vilket hjälpte mig i valet :-). Tror det är lite utav en smaksak vilken du väljer faktiskt, jag räknar inte Race som en sulky faktiskt - den är mer som en lättare sittvagn tycker jag :-).
 

Röstar helt klart på Softyn ...

Skrivet av  Ingenjör Sthlmsmamma ;)
... eftersom den är _betydligt_ mer lättkörd (att svänga med) pga vinkeln på handtaget. (vridmomentet alltså.) Softyn är således min favorit i valet mellan Softy och Sitty!

 

Inte nu längre

Skrivet av  Ida
Har du inte sett nya vinkeln på Sitty -04. Nästan i klass med Race när det gäller lätt att köra.
 

Nä, det har jag missat!

Skrivet av  Sthlmsmamma
Bra att de har tänkt till, det kommer de nog att vinna många nöjda kunder på! :)
 

Sittyn!

Skrivet av  SaraB & Mika 1år
Säger jag för den köpte jag!

Den känns mindre och smidigare men inte så ranglig som softyn. Mycket skönare handtag och så är den helt klart snyggast.

Racen är för stor och alldeles för dyr!
 

Sitty/Softy/Race..

Skrivet av  Mega m Flippen o Fanny
..av de tre blir du nöjd vilken du än köper! ;)

Jag har Race, har haft Sitty ett långt tag och Softy ett kort tag. Kan inte säga att nån är bättre än nån annan. Lycka till!
 

Race

Skrivet av  Annjo
säger jag. Den är toppen! Döm inte ut den innan du testat och jämfört. Jag tycker den är smidigare och lättare att köra än Softyn, vi har båda.
 

Artiklar från Familjeliv