Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

80-talstema

Skrivet av Emma
Vi ska på fest med 80-talstema och har total idétorka. Någon som har några goa tips på vad man kan ha på sig, var man köper det, vilken frisyr och make up? Både för man och kvinna tack!
Svar på tråden: 80-talstema

Tänk på...

Skrivet av  Settareh a.k.a Karin
...hur artister och kändisar såg ut på 80-talet! Tänk Carola, Freestyle, The Pinks...

För damer: pastellfärgade kläder, stort hår, massor av smink, plastörhängen...

För herrar: rosa kavaj, vita byxor
 

Minnen från 80-talet...

Skrivet av  Alizarin
Vita pumps
Kornblå mascara
Permanentat hår
Uppsprejad lugg
Axelvaddar
Skipants
Neonfärger
Plastclips
Rosa läppglans

Ja, det var tider det............
 

Fanns ju många olika...

Skrivet av  Sharp
stilar på 80-talet eg! Själv är jag svag för synth-killar som de såg ut då...kostym eller "ridbyxor", skjortorm hängslen, frisyrer som stod rakt upp med låååånga luggar och massor med kajal!

För tjejer: mycket av allt och mycket färg! Själv skulle jag nog ta på mig ett par rejält lappade jeans (ljusa!) och en "BALL-tröja", Converse-skor och frisyrgele i mängder och DATE-parfym och blå mascara.
 

Ögonbrynen!

Skrivet av  Alienna43
Glöm inte att försöka få till vildvuxna, buskiga och oplockade ögonbryn... hur det nu ska gå till med alla bortrakade och ditritade bryn som är inne idag... :o) Vet dock inte hur du gjort med dina, men mina är då definitivt inte buskiga numera i alla fall... :oD
 

Hopplöst ute

Skrivet av  Mamma Erik
Men jag har faktiskt likadana (ej plockade) ögonbryn fortfarande som jag hade då.
 

Ballongkjol kanske?

Skrivet av  AB
Superlätt att sy själv...

Färgglada pumps
Gult och rosa ögonsmink
Enorma axelvaddar
Uppkavlade ärmar på kavajer (både tjejer & killar)
 

Permanentat

Skrivet av  Mamma Erik
hår var rätt vanligt och fula plastörhängen och halsband. Men det där ballongkjol, så mycket 80-tal, har varken sett dom senare eller tidigare *S*. Glöm inte öronmuffarna.
Något som också var modernt ett tag var ridbyxor (med vida lår), sneskurna blusar, blusar med mycket spets framtill *försöker memorera för fullt* och sedan pumps (och jag saknar dessa skor)
 

Artiklar från Familjeliv