Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sko-fixering...

Skrivet av Cissi m Elliot 0311 + bf 10/3
En ganksa rolig sak:
Elliot fick i förrgår för sig att han absolut skulle ha på sig sina urväxta sommarskor...Efter att ha tagit av strumpor och pressat i fötterna spatserade han stolt runt i lägenheten. Jag tänkte att det måste göra ont i hans stackars små tår och tog av dem - Elliot blev jättearg och försökte ta på dem själv! Vilket han naturligtvis inte klarade av...Så på med skorna igen! Sedan dess har han velat ha skorna på sig så fort vi varit hemma!!!!
Snacka om envis!!!
Svar på tråden: Sko-fixering...

Gummistövlar

Skrivet av  JOd
Min flicka vill absolut ha på sig sina ärvda (aldrig använda utomhus) stövlar med blommor på. Dessa traskar hon (vingligt) omkring i hemma och känner sig nog jättefin! Hon vill inte heller ta av sig dem och blir supersur om man försöker :) Det är verkligen gulligt!
 

Vilka sötnosar!

Skrivet av  Laila m Cassandra nov03
På tal om skor:

Vi har ännu inga skor till Cassandra, hon har precis börjat stå utan stöd och går alltså inte ännu. Min plan vara att köpa skor till våren då hon börjar gå ute.

Men, förra veckan började hon hos dagmamma och det verkar som dagmamman tycker att det ska var skor på jämt, även inomhus. Jag har sockeplast på Cassandra, men det rynkades på näsan åt. Tydligen ska de ha skor på sej från 9 månader ungefär och "utvecklingen får sej en riktigt skjuts" då man sätter på dem skor. Jag är lite tveksam, vi har ju inte skor inne som här (ska kanske tillägga att jag bor i Frankrike) och har inte lust att börja med det för att dagmamman säger det. Å andra sidan, i lekgruppen som hon går till ibland har ALLA skor på sej. (Hu, ska det börja redan med "jamen, alla andra har...".) Jag försökte förklara att i Sverige har man inte skor på sej inne och vi har faktiskt inte så bråttom med utvecklingen. Hon börjar gå när hon är redo, skor eller inte. Men nu är jag i valet och kvalet, jag kanske ska åka och köpa ett par skor iallafall. Är det nån som har några synpunkter??? Hur hade ni gjort? Behöver hjälp!
 

Artiklar från Familjeliv