|
|
|
|
|
Annie |
Vi har våra killar hos dagmammor som vi är jättenöjda med (en ordinarie och en vikarie). Det funkar jättebra. Det vi funderat ganska mycket kring är om vi ska byta till dagis/förskolegrupp en tid innan äldsta killen ska börja 6 års. Han fyller 5 i mars.
Skälet är att han är det enda barnet i sin årskull hos dagmammorna på vår ort och att han, som det verkar nu, skulle börja 6 års "ensam" utan att känna någon.
Ok, det kanske inte gör något - eller också gör det det. Han är ganska mjuk i sitt sätt och inte särskilt "gåpåig" men ändå inte tillbakadragen direkt. Han fungerar bra i barngruppen nu och leker med alla - gärna de äldre.
Jag tycker det är så svårt att veta hur man ska göra med detta men för mig skulle det kännas tryggare om han kunde etablera kontakt i förväg med dem han ska gå i "skolan" med sen, men det kanske är mer min trygghet som gör sig gällande.
Från och med december, antagligen efter jullovet, kommer han att gå 15 timmar hos dagmamman. Funderar på om man kunde byta då och slussa in honom i förskolegruppen som erbjuds från 4 år. Tror det är 3 tim/dag.
Nån som stått inför ett sånt här val? Hur tänkte ni? Alla tips och funderingar tas tacksamt emot! |
|
Lina |
|
Maria |
|
anna |
|
Annie |
|
Ninna med celina o Mira |
|
Svammelmamma |
|
|
|
|
Du har hamnat på Allt för föräldrars forumarkiv. Det finns ett aktuellt livligt forum där du kan läsa och delta
i diskussioner i över 300 olika ämnen som rör föräldrarskap, graviditet, mat, hälsa, kläder, fritid, skola m.m.
|
|
© 2009 Svenska Allt för Föräldrar AB. All Rights Reserved.
|
Kom igång på AFF
|
Genvägar på AFF
|
Om AFF
|
|
|