|
|
|
|
|
Kajsabajsa bf 26/8 |
jag hatar min svärmor. Det låter hemskt jag vet men det är så jag känner. Hon är världens mest avskyvärda människa. Min man är inte svensk och han har hela sin familj i ett land i Mellan Östern. Vi träffades i hans hemland och har flyttat fram och tillbaka mellan Sverige och hans land tills vi fick barn för två år sedan då vi bestämde oss för att bosätta oss permanent i Sverige. Min man är väldigt bunden till sin familj och jag vet att han saknar dem mycket. Tre dagar innan julafton ringer hans syster för att tala om att hon och mamman kommer till Sverige på julafton. Min man blir förstås överlycklig, inte jag eftersom jag förstår att julen blir förstörd. För det första så kräver de att sonen ska med för att möta på flygplatsen. Att vi måste avbryta julfirande hos min mamma är det ingen som tycker är konstigt. DE är ju här. För det andra har de absolut ingen som helst respekt för våra jultraditioner. Under Kalle pratar de högt och ljudligt på sitt språk om att de inte kan förstå att man tittar på TV när det är helgdag, under julmiddagen smakar de misstänksamt på maten och klagar på att den inte smakar något. I korthet skulle listan kunna göras milslång. Här hemma har de vänt upp och ner på huset. Det är fel ppå allt vi har och vi har blivit tvugna att köpa en ny sorts ris, annan olja och de behöver en speciell sorts te, body lotion och gud vet allt. Allt detta är det självklart att vi ska betala. Till saken hör att min man är arbetslös och inte får ett öre i A-kassa. Alltså lever vi på min lön och det är inte lätt. Nu ska vi dessutom föda två personer till och stå för alla extrautgifter såsom bensin. Svärmor gör långkok som innebär att spisen står på i fyra, fem timmar i taget. När jag klagar för min man blir han sur och tvär och tycker att jag bara är svartsjuk. De har varit här två veckor och ska stanna i en till. Hur ska jag stå ut utan att kräva skilsmässa? Min man och jag bråkar konstant och just nu känner jag bara ilska och bitterhet mot honom. Ska kanske också säga att jag är gravid och att mina hormoner KAN ha med saken att göra.
Jag vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget men det känns skönt att få skriva av sig. Ha det bra allihop och tack för att ni orkade läsa ända hit! |
|
Kulturina |
|
Malinau |
|
Kulturina |
|
Mrs Jane Doe |
|
Lika barn leka bäst |
|
Kulturina |
|
annanas |
|
Malinau |
|
Mrs Jane Doe |
|
Lika barn leka bäst |
|
maria |
|
Kulturina |
|
Lika barn leka bäst |
|
Kulturina |
|
Jag |
|
Lena |
|
Kulturina |
|
Annika |
|
Kajsabajsa bf 26/8 |
|
Malinau |
|
|
|
|
Du har hamnat på Allt för föräldrars forumarkiv. Det finns ett aktuellt livligt forum där du kan läsa och delta
i diskussioner i över 300 olika ämnen som rör föräldrarskap, graviditet, mat, hälsa, kläder, fritid, skola m.m.
|
|
© 2009 Svenska Allt för Föräldrar AB. All Rights Reserved.
|
Kom igång på AFF
|
Genvägar på AFF
|
Om AFF
|
|
|