Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

dagmamma*

Skrivet av Linda
Vad krävs för att bli det?
Funderar på att bli det men undrar hur man ska gå till väga..vem man ska kontakta, utbildning osv.
Nån som vet??
Skriv gärna*

kram*
Svar på tråden: dagmamma*

HALLÅ ?Ingen som vet???

Skrivet av  Linda
ang. min fråga om dagmamma??

Snälla svara om ni vet*
Kram*
 

FÖR ATT BLI DAGMAMMA...

Skrivet av  Lena
Jag tror att du måste vara utbildad barnskötare för att bli dagmamma, men jag är inte helt säker. Antar att stor vikt läggs vid personlig lämplighet.Ta kontakt med barnomsorgsansvarig i din kommun för mer info. Lycka till!
 

TACK

Skrivet av  Linda
för svaret *
De va gulligt av dej*
 

Hör med din kommun

Skrivet av  Sara
och prata direkt med barnomsorgs"chefen". Du måste inte ha barnskötarutbildning, men det är säkert ett plus om inte för din egen löns skull. Jag är dagmamma utan passande utbildning. Är dock vårdbiträdesutbildad och har egna barn. De lägger stor vikt till din egna personlighet och hur du bor. Du ska ha ett rökfritt hem och helst ( tyvärr tycker jag) djurfritt. Det är ett privilegium att få jobba som dagmamma när man själv har små barn! Tyvärr tar dom bort just dagmammor och erbjuder endast dagis. Mycket trist och fult gjort.
 

tack...snälla..

Skrivet av  Linda
för svaret *
Ska ringa kommunen*
Har undersköterskeutbildning o barn, rökfritt o inga djur* Räknas det tro??

Ha de bra*
Kram*
 

Blir privat dagmamma istället!

Skrivet av  Mia
Mitt råd är att du du i första hand undersöker hur du blir privat dagmamma istället för att satsa på en kommunal anställning.
Vi går enligt prognoser mot en lågkonjuktur och det gör att kommunerna snart kommer komma hojtande med sparkrav.
Kommunalt anställda dagmammor är de som genom åren drabbats mest i o m att de hänvisats över till daghemmen och deras verksamheter dras in.

En privat dagmamma (inte svart!) driver sitt familjedaghem som en egen firma och kan inte bli nedlagd förrän hon själv väljer det.

Vill du veta mer så maila gärna:
[email protected]

Mia, priv. dbv.