Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inskolning hos tandläkaren

Skrivet av Ann & Isabelle
Idag har vi skolat in Isabelle hos tandläkaren.
Vi var i väntrummet i ca 15 min.
Isabelle gillade att leka med tre dockor,körde dockvagn i rummet,körde med bilar m.m

Vi var där på fel dag fick jag reda på efter 10 min."övertid".Lite snopet att min man meddelade oss fel dag(tog emot tandläkartiden) men nu är hon inskolad i väntrummet iallafall ;-)
Men vad gjorde det,Isabelle hade kul med nya saker och vi har ju bara 5 min.promenadväg dit.

På onsdag ska vi dit igen på "riktigt"

Fler som är kallade till tandvården?
Svar på tråden: Inskolning hos tandläkaren

Vaddå?

Skrivet av  Majsan & Karl 011003+magen v7
Var det Isabelle som skulle till käftis eller? Neej... det har jag inte hört någonting om, bor i Stockholms läns landsting... vad ska tandläkaren göra då?
 

Tandis

Skrivet av  Ann & Isabelle
Ja,Isabelle blev kallad till "tandis".
Vi bor i lilla Lidköping och här får alla barn ca 1,5 år göra sitt första tandläkarbesök då.
Ja,vad gör tandläkaren eller tandhygienisten,det får vi se på onsdag.Då kommer tandrapporten.
 

Har redan varit

Skrivet av  Fröken J
vid 7 månaders ålder. Nu tror jag inte det blir förrän vid 3 år nästa gång.
 

Hur många tänder?

Skrivet av  Ann & Isabelle
Hur många tänder hade Isabell då?
Hur många har hon nu?
Vår Isabelle har nu 8 mjölktänder och 4 aj,aj tänder på gång.
 

Då hade hon 1/2

Skrivet av  Fröken J
dvs en på väg upp och nu har hon 10 helt ute och 2 som tittar fram. Alla eländes kindtänder har spruckit fram ialla fall.
 

Det var värst!

Skrivet av  Cecilia m Julia
Vad "alla" springer till käftis med sina barn! Här tror jag inte vi blir kallade förrän vid 3 års ålder. Men så är ju Julias farmor tandsköterska, så hon håller koll på gumman litegrann :-)
 

Artiklar från Familjeliv