Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

navelbråck hos vuxen??

Skrivet av Sussie
Tänkte bara kolla om det är nån som har erfarenhet av navelbråck hos vuxen. Min man har fått en utbuktning (med mycket mysko "konsistens", som liksom kryper tillbaka in i buken när man trycker på den)
Utbuktningen sitter just ovanför naveln och är öm vid beröring.
Kan det vara bråck?
Är det farligt?
Ska jag tvinga honom till läkare? (han har sjukhusfobier!)
Tacksam för råd
Svar på tråden: navelbråck hos vuxen??

det låter precis som ...

Skrivet av  Letti
...min man hade det för ett par år sedan. Han hade navelbråck. Gå direkt och kolla upp det. Det kan ta lång tid innan man får tid för op (kö).
Min man hade också ont emellanåt. Troligtvis är det en bit tarm eller nåt som kläms ut genom öppningen i buken.
 

det låter precis som ...

Skrivet av  Letti
...min man hade det för ett par år sedan. Han hade navelbråck. Gå direkt och kolla upp det. Det kan ta lång tid innan man får tid för op (kö).
Min man hade också ont emellanåt. Troligtvis är det en bit tarm eller nåt som kläms ut genom öppningen i buken.
 

Min pappa..

Skrivet av  cia
..har ett sådant bråck. Tror aldrig han sökt för det men jag vet att det blir värre om han går upp i vikt.

 

tack för svaren...

Skrivet av  Sussie
Jag fick honom att ringa VC. Sköterskan prioriterade det som "ickeakut" och de skulle återkomma om en tid.
Men nu när du säger det, så har han faktiskt gått upp en del i vikt det sista året, och han har en "putmage" så det kanske skulle bli lindrigare om han lyckades skala av 10 kilo eller så.
I vänta på läkarbesök så får vi väl räkna points tillsammans. :)
 

Jag har haft det

Skrivet av  Anka
Det är en enkel operation, inte farligt. Det gör ont att ha det kvar.
 

Artiklar från Familjeliv