Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Njurbäcksinflammation..Någon kunnig?

Skrivet av Kiss-Lisa
Kan någon förklara symptom osv.
Har legat dålig ett par dagar och nu är det flera stycken som säger samma sak: Kanske njurbäcksinf.?
Ska till läkaren först på tisdag.
Jag har ont i nedre delen av magen, och ont i njurtrakten (höger sida).
Inget ont i själva kisseriet men just när jag känner att jag blir kissnödig smärtar det oerhört i magen och urinen är väldigt mörk.
I morse såg det ut som någon hällt en kopp kaffe i toan när jag kissat. *schysst beskrivning va?*
Det hugger i maggen och som sagt vid njuren...
Någon som vet?
För vid en UVI gör det väl ont när man kissar? (jag har inte ont där alls)
Svar på tråden: Njurbäcksinflammation..Någon kunnig?

Inte kunnig, men har haft det

Skrivet av  C*
jag hade hög feber och fruktansvärt ont i ryggen ganska högt upp på sidorna. Inte alls ont när jag kissade. Låg däckad i tre dagar innan jag masade mig till läkare och tog prov (när någon förslog att det kanske var UVI).
 

Jag tycker inte ....

Skrivet av  SO
... du skall vänta till på tisdag, åtminstone inte om du menar att du har feber med "legat dålig". Gå till jourläkarcentralen eller motsvarande, med ett enkelt blodprov och urinprov kan man lätt utesluta/stärka diagnosen.
 

Jag har haft det

Skrivet av  Lisa
och kände knappt av alls att det gjorde ont när jag kissade.
Fick bara plötsligt ondare och ondare bak i ryggen, där njurarna sitter och feber och till slut hade jag inget annat val än att åka in akut, så ont hade jag!

Mitt råd är att gå iväg till läkaren så fort som möjligt. Är det Njurbäckeninfl så blir det bara värre och gör till slut skitont (ursäkta ordvalet :)). Med antibiotika vänder det på en 3-4 dagar!
 

Jag har också haft det

Skrivet av  Ronja
Och för mig började det med ont på högra sidan av ryggen (Är tydligen vanligast på just höger sida!) Inget konstigt med urinet, hade inte ont när jag kissade eller så men som sagt URONT i ryggen. Var hemma några dagar. Fick tillslut över 40 graders feber så jag for in akut och blev inlagd pga att att jag hade fått blodförgiftning för att jag väntade för länge med att fara in.

Så mitt råd till dig är att genast uppsöka läkare!!!

Annars tycker jag att det låter som "vanlig UVI"- för när jag får mina uvi så har jag aldrig (sällan!) ont när jag kissar utan jag får ont i maggen, ont vid njuren, ibland känns det också som att jag fått håll.