Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Visättra, Huddinge

Skrivet av susanne
Hej

Är det nån här som kan berätta lite om Visättra i huddinge?
Vi är sugna på en BR där pga närhet till jobbet. Men är det ett lugnt område?

Såg på några sidor tillbaka att det inte var att rekomendera, varför?

Svar på tråden: Visättra, Huddinge

Kanske för nära

Skrivet av  Dick Magnum
Flemingsberg?

Fråga Närpolisen?

Men nära till HS och häktet om mannen blir inburad:-)
 

Försök t lite mer seriöst svar än det ovan

Skrivet av  Agnes
Visättra upplevde vi som ett lugnt område när vi bodde där innan vi flyttade t hus (nu 2 år sedan). Vi bodde på Sågstuvägen dvs t vänster är man kommer upp för backen från pendeln. Ganska blandat m folk, både svenskar och invandrare, många barnfamiljer och fritt från sådana som Dick Magnum & co och bara det är ju ett plus ;)
Många förknippar Flemingsberg m de "mångfärgade" husen vid Terapivägen och får rysningar bara det hör namnet. Flemingsberg är ett ganska stort område och ser ganska olika ut beroende på var man menar. Terapivägen kan jag hålla med om inte känns så mysigt främst för att husen står så tätt och är det riktigt höghusområde. Tycker att ni ska åka till Visättra och känna er för. Skulle absolut inte avråda en flytt dit. Lycka till!
 

Tack Agnes!!! *IMT*

Skrivet av  susanne
f
 

Håller med

Skrivet av  MiaMaria m Josefin
har också svarat inne på Hus & hem :)
 

sådär...

Skrivet av  Oms
min bästa väninna flyttade därifrån 1 februari i år eftrer att ha bott där i 30år. hon förstår inte idag hur hon kunnat blunda för allt så länge. tex Vissättraskolan som inte har varit bra för hennes barn, gården som inget barn kan leka på själv oavsett ålder då det härjat både pedofiler och galningar i krokarna (varnat på dagis)ett "centrum" där det jämt e alagare och påverkade ungdomar etc etc...

visst e det nära till pendel o så, men jag har då o då bott hos henne och jag har inte känt mig trygg där med barnen. jag har andra vänner i visättra ca 7 familjer till som jag känner och en del stormtirvs, bor man på en bra gård så är det bra, medans andra vantrivs men bor kvar i brist på bättre vetande.

åk o kika i området så får du se vad du tycker själv

lycka till
 

Känner en tjej

Skrivet av  Marie B
som bor i Visättra ängar (är det samma område?) i en bostadsrätt i ganska nybyggda gula tegelhus. Hon är supernöjd med sina omgivningar, dagis och skola. Vet tyvärr inte så mycket mer...