Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

American Cookies, här är värlsdens godaste recept!

Skrivet av Bagarberta
Jag och min fästman var bjudna till några amerikanska kompisar i söndags och åt en brunch som inte var av denna värld, allt var såååå gott! Men godast var hennes amerikanska kakor, jag har ätiot många "american cookies! men dessa var fantastiska. Så jag har nu fått receptet och tänkte dela med mig. De blir chokladiga och en aningen småsega, vi åt upp alla på 10 minuter...livsfarligt, jag vet. men här är ett översatt recept, jag ska baka dem i helgen, har drömt om dem sen i söndags...

Bernice American Cookies

315g mjöl
90g kakao
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
250grumsvarmt smör (osaltat)
220g Mörkt brunt socker (farinsocker)
250g strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
185g mörk choklad, hackad


Sätt ugnen på 170 C
Sila ner mjöl, kakao, bakpulver, vaniljsocker och salt i en skål
I en stor skål vispa smör, brunt socker och strösocker tills luftigt, tillsätt äggen och vispa ordentligt. Blanda ihop med mjölblandningen och rör sen i den hackade chokladen
Klicka ut matskedstora bitar på bakplåtspaper .
Grädda I ugn tills de är klara men en aningen kladdiga i mitten ca 8-10 minuter, låt svalna på galler. Förvara i burk med lock.
Svar på tråden: American Cookies, här är värlsdens godaste recept!

en lien fråga...

Skrivet av  Ka
ang. brunchen...
Ska snart bjuda på brunch själv och vill gärna ha förslag på vad som "bör" finnas med.
Vad blev ni bjudna på för smaskigt?
 

Ett urval

Skrivet av  Bagarberta
-Färska bär varvat med youghurt och digestivekex i höga vinglas, otroligt vackert och fräscht.
-En "pudding" gjort på bacon, ägg och bröd, rödlök och färsk rosmarin(tydligen typiskt amerikanskt)
-Amerikanska pannkakor m. sirap
-Coffecake, en enorm kaka med blåbär i som kallas coffecake för att den ska ätas till kaffet.
Verkade gjord på muffinssmet och en massa blåbör inuti, gjord i en stor form och den var ganska hög, god!
-Smothies
-Nybakta bagels m cremecheese och blåbärssylt
-Och de goda kakorna förstås.
Allt åts under ganska många timmar och det var underbart!
 

Åhh, jag som älskar kakor!

Skrivet av  gosan
Det lät ju jättegott, skall testa så fort jag får chansen! :o)
 

Toppen

Skrivet av  Ylva
Ungarna har studiedag imorgon, så ska vi baka!!
Tack.
 

Artiklar från Familjeliv