Forumarkiv
  Sök arkiverade trådar

American Cookies, här är värlsdens godaste recept!

Bagarberta
Jag och min fästman var bjudna till några amerikanska kompisar i söndags och åt en brunch som inte var av denna värld, allt var såååå gott! Men godast var hennes amerikanska kakor, jag har ätiot många "american cookies! men dessa var fantastiska. Så jag har nu fått receptet och tänkte dela med mig. De blir chokladiga och en aningen småsega, vi åt upp alla på 10 minuter...livsfarligt, jag vet. men här är ett översatt recept, jag ska baka dem i helgen, har drömt om dem sen i söndags...

Bernice American Cookies

315g mjöl
90g kakao
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
250grumsvarmt smör (osaltat)
220g Mörkt brunt socker (farinsocker)
250g strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
185g mörk choklad, hackad

Sätt ugnen på 170 C
Sila ner mjöl, kakao, bakpulver, vaniljsocker och salt i en skål
I en stor skål vispa smör, brunt socker och strösocker tills luftigt, tillsätt äggen och vispa ordentligt. Blanda ihop med mjölblandningen och rör sen i den hackade chokladen
Klicka ut matskedstora bitar på bakplåtspaper .
Grädda I ugn tills de är klara men en aningen kladdiga i mitten ca 8-10 minuter, låt svalna på galler. Förvara i burk med lock.
en lien fråga... Ka
Ett urval Bagarberta
Åhh, jag som älskar kakor! gosan
Toppen Ylva
Du har hamnat på Allt för föräldrars forumarkiv. Det finns ett aktuellt livligt forum där du kan läsa och delta i diskussioner i över 300 olika ämnen som rör föräldrarskap, graviditet, mat, hälsa, kläder, fritid, skola m.m.

© 2009 Svenska Allt för Föräldrar AB. All Rights Reserved.

Kom igång på AFF

Genvägar på AFF

Om AFF