Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hockeyklubba !

Skrivet av REdbULL
Min son vill börja spela hockey nu. Vad jag undrar är hur lång klubba skall han ha ? Ska man mäta när han har skridskorna på sig och till en viss punkt på kroppen lr ska man kolla hur han håller klubban när han står upp "normalt" ? Hoppas Ni förstår min frågeställning.

/R
Svar på tråden: Hockeyklubba !

Han ska ha skridskorna...

Skrivet av  Anna
på sig. Klubban ska vara någonstans mellan haka och nässpets, när han står raklång. Ta med klubban till ishallen, så får ni hjälp av någon tränare med var den ska kapas. Kom ihåg att köpa en juniorklubba!
 

... Det finns dessutom

Skrivet av  Migoo
klubbor av olika grovlek. Så man skall välja grovlek efter ålder och styrka så att säga. Men det där lär de säkerligen hjälpa er med i affären/ishallen. Vad gäller längden så är det ju bara att mäta från golvet och upp till hakspetsen och sen lägga till det som skridskorna höjer upp grabben med :)
 

glöm inte...

Skrivet av  Sportmats
att ta en klubba med vinkel åt rätt håll... kolla om han vill hålla klubban på höger sida eller vänster sida om kroppen (vänster sida är vanligast men det är absolut inget onormalt med höger heller. Högerfattade spelare är en bristvara och faktiskt ganska eftertraktade numera).