Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Coolt bröllopstal!

Skrivet av Tilla
var på brölopp i helgen och då var det ett par som höll ett jättecoolt och häftigt tal till bruparet!

Vill gärna dela med mig av detta:

Paret ställde sig upp, hade ett papper i handen...
säger:
Ja, som ni vet har det varit ett himla mailande från brudparets sida, det har mailats vägbeskrivningar, lokalbeskrivningar osv osv....

Vi har även fått en ära att få ett lite mer personligt brev, vi känner oss väldigt hedrade över detta....
dem har skrivit detta mailbrev i förtroende och poängterar att detta ska stanna mellan oss.....

Tror dem ja, vi har det nämligen här 8viftar med pappret) och vi tänker faktiskt läsa upp vad som står i mailet.......

" hej ..... & ......!

Hoppas allt är bra med er. Som ni vet så börjar den stora dagen närma sig. Och som ni vet känner vi att vi måste ha fullkomlig kontroll över den stora dagen. Det är därför vi skriver detta brev till er, vi vet att vi kan lita på er.

Jo, brölopp betyder ju att folk ska hålla tal och så.... och vi vill att det ska se riktigt proffsigt och förberett ut. så då tänkte vi att Ni kanske skulle kunna skriva ihop ett tal och hålla på själva dagen.

eftersom tal kan vara svårt att förbereda och svårt att få fram nåt bra så tänkte vi bidra med lite tips om vad talet kan innehålla.....

Ni kan ju tex ta upp att vi är väldigt duktiga på att bjuda hem gäster och att vi gillar laga mat, vi brukar ju lägga flera tusen kr på sånt...

däremot behöver ni ju inte tala om att vi egentligen inte har råd till att bjuda så dyrt, det brukar ju bli vatten och bröd några dagar framåt sen....Ni behöver ju heller inte ta upp att vi brukar komma försent till jobbet, sånt är inte bra...

Ni får gärna poängtera hur duktiga vi är med att ställa upp för andra, ja vi brukar ju ofta ställa upp och vattna blommor mm när ni är borta......
blabla bla....."


tyckte detta var ett kanonkul tal.....
först trodde man verkligen att dem skrivit mailet, men sen insåg man att det bara var ploj...men man kan ju skriva detta så det stämmer på dem man ska gå på bröllop hos.. :-))

Många skratt blev det!!

Svar på tråden: Coolt bröllopstal!

Ett sånt tal

Skrivet av  Lotta
höll min tärna för mig. Jag höll på att dö, det var så himla roligt. Det var många av gästerna som inte fattade att det var på skoj utan kom fram och frågade efteråt. Det var väldigt roligt och lagom elakt. Lite får man ju stå ut med.
 

kul!

Skrivet av  Helena
sparar det!

måste komma på nåt kul till syrrans bröllop nästa år, och kanske man kan skriva om det här så det passar dom oxå!

tack!
 

Det är kul - OM...

Skrivet av  JessicaF
... det inte ligger för nära sanningen. Tyvärr läste min kusins tärna ett sådant för henne, och min kusin kan minst sagt vara en smula bossig, så många många skruvade nog lite grann på sig, för att de tyckte att det blev pinsamt att tärnan avslöjade min kusin så väldigt... Så, det måste vara en bit från sanningen för att det inte ska bli pinsamt.
 

Efterlysning!!!!

Skrivet av  Mini_Me
JAg behöver ett sådant tal, vet du vart dom har fått tag på det?

Det är akut behöver det tills imorgon (lördag)

 

Artiklar från Familjeliv