Displayannons Panorama

JPG, GIF, HTML5 eller Flash. HTML5 är att föredra framför Flash då Chrome inte längre stödjer Flash. Videoannons får ej starta automatiskt utan endast vid mouse-over eller klick. Vid flash, använd ClickTAG samt bifoga backup-GIF (se separat flashspecifikation)

Panorama storlek/vikt

Maxvikt 100 kb
Panorama 980 x 240 px
Panorama L 980 x 240/300 px

Displayannons Widescreen

JPG, GIF, HTML5 eller Flash. HTML5 är att föredra framför Flash då Chrome inte längre stödjer Flash. Videoannons får ej starta automatiskt utan endast vid mouse-over eller klick. Vid flash, använd ClickTAG samt bifoga backup-GIF (se separat flashspecifikation)

Widescreen storlek/vikt

Maxvikt 100 kb
Widscreen Triple 250 x 360 px
Skyscraper 250 x 600-800 px

Displayannons Mobil

Flash stöds inte av de flesta mobila enheter. Tillåtna format är JPG, GIF, HTML5.

Mobil storlek/vikt

Maxvikt 50 kb
Panorama Double 320 x 160 px
Insterstial 320 x 320/480 px

Displayannons Interstial

Tillåtna format är JPG, GIF, HTML5 och Flash (rekommenderas ej).

Interstitial storlek/vikt

Maxvikt 150 kb
Interstial 800 x 600 px
   

Displayannons Fullscreen

Tillåtna format är JPG, GIF, HTML5 och Flash (rekommenderas ej). Ska skapas responsiv.

Fullscreen storlek/vikt

Maxvikt 200 kb
Fullscreen Max 1600 x 1200 px (responsiv)
   

Mer specifikation kring HTML5

  • Vi kan hosta material i vårt annonshanteringssystem alternativt mediafiler i Amazon S3
  • HTML5 materialet bör vara konstruerat så att alla skript och CSS kan hostas av 3:e part eller vara inbäddat i HTML.
  • Använd helst inte HTML och tillhörande bilder till ett sammanlagt vikt högre än 75-150 KB, detta påverkar både laddningstider och användarupplevelsen. Gränsen kan eventuellt överskridas enlig överenskommelse.
  • Använd inte javascript bibliotek som jQuery eller plugin till dessa på ett sätt som kan skapa konflikt med övriga skript på sajten.
  • IFrame stöds men ej för de mobila formaten.
Vi rekommenderar att annonser skapas i ett bildformat (jpg, png, gif) eller i HTML5. Flash rekommenderas ej (flashspecifikation »).

Annons i nyhetsbrev

Tillåtna format är JPG, GIF och PNG.
Format: 600 x 400 px. Maxvikt: 100 kb.

e-DR/Standalone e-mail

Rekommenderad bredd 600 px och maxhöjd 1600 px.
Maxvikt bilder och text 500 kb.
Övrig viktig information
  • Ange önskad ämnesrad.
  • Annonsören skapar ett utskick kodat i HTML med bilder eller en bild (med text och bilder) för hela utskicket som är klickbart.
  • Länkar öppnas alltid i ett nytt fönster.
  • Endast HTML tillåts (flash, JavaScript, Java fungerar ej).
  • Använd ej bakgrundsbilder, då dessa inte kan visas i alla e-postklienter.
  • Skicka en kopia på utskickets utseende till din kontaktperson på säljavdelningen för att vi ska kunna garantera att rätt material publiceras.

Artikel

  • Artikeltext, max 1500 tecken inklusive mellanslag
  • En huvudbild i liggande format, minst 630 pixlar bred
  • Eventuella länkar
  • Er logotyp (högupplöst).
  • Ytterligare bilder om ni önskar ha med det i textflödet
  • Videoklipp om ni har, ex. Youtube-länk att bädda in på artikelsidan
  • Er logotyp om ni önskar (högupplöst)

Tävling

  • 1-3 st tävlingsfrågor samt 3 svarsalternativ till respektive fråga, glöm inte att markera vilket svar som är rätt. Minst en fråga bör vara så pass svår att det krävs lite research för att kunna hitta rätt svar.
  • Bild på vinst alternativt vinster.
  • Information om vinsten/vinsterna samt vinstvärde.
  • Er logotyp (högupplöst).
  • Länk till hemsida där tävlanden kan få hjälp med svaren.
  • Leverera gärna även en bild till tävlingsformuläret, minst 630 pixlar bred (ej nödvändigt men gör att tävlingssidan ser trevligare ut).

Quiz

Material som behövs
  • 5 stycken frågeställningar och tillhörande svar/svarsalternativ
  • Eventuellt högupplösta bilder, liggande och stående
  • Eventuella länkar
  • Er logotyp (högupplöst).

Bildspel

Material som behövs
  • 5-12 stycken produktbilder
  • Produktinformation och produktvärde
  • Eventuella länkar
  • Er logotyp (högupplöst).

Expert

  • Ett fotografi av den blivande Experten
  • Mailadress dit frågorna ska skickas
  • Vem är personen på fotografiet (blivande Experten)?
  • Vad gör företaget?
  • Inom vilket eller vilka områden kan man ställa frågor?
  • Ett exempel på ett par vanliga frågeställningar inom området?
  • Er logotyp om ni önskar (högupplöst)

Föräldraguiden Gravid

Tidningen som når över 70% av alla gravida kvinnor i Sverige varje år. Tidningen är full av läsvärda artiklar och nyheter, allt granskat och skapat i samarbete med medicinsk expertis, personal inom respektive verksamhetsområde samt föräldrar. 2 utgåvor per år. 35 000 ex/utgåva.

Gravidpaketet

Om du vill vara med i Gravidpaketet kontakta säljavdelningen »

Inlämning av material

Sista inlämningsdag Senast fem arbetsdagar innan publicering/kampanjstart
Frågor maila till: traffic@alltforforaldrar.se
Övrig viktig information:
  • Annonsmaterial för webben skall vara AFF tillhanda senast 5 arbetsdagar före publicering.
  • Om annonsmaterial för webben levereras efter kampanjstart garanteras inte bokade volymer inom, i order, angiven period.
  • Vid eventuella avbokningar 7 dagar efter bekräftad bokning debiteras kunden 50 % av det totala priset.
  • Vid avbokning senare än två veckor före sista materialdag debiteras 100 % av det totala priset.
  • Faktureringen av webb och mail sker enligt överenskommelse, med 20 dagars netto.
  • Faktureringen av tidningen sker med 20 dagar netto i samband med tidningens utgivning.
  • Utrymmet garanteras först vid bokning.
  • I övrigt gäller Svenska Allt för föräldrar AB:s allmänna avtalsvillkor.

Förbud mot insamling av data

Data avseende användare av Familjepaketets sajter får inte utan föregående skriftligt godkännande från Svenska Allt för föräldrar AB samlas in eller hämtas av tredje part i syfte att nu eller i framtiden annonsera mot dess användare eller kategorisera/segmentera användarna i annat kommersiellt syfte genom att använda cookies eller andra spårningsmetoder. Undantag från förbud av datainsamling görs enbart gällande tredje parts åtagande mot annonsör kring insamling av anonym data, vilket är tillåtet i syfte att rapportera och följa upp annonsörens antal visningar, räckvidd och konvertering.

Behöver du mer information?

För frågor, övriga annonslösningar och andra kreativa upplägg. Kontakta säljavdelningen »