Köpenhamn/ Billund- Legoland
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Köpenhamn/ Billund- Legoland

    Hej!


    Ja, barnen vill åka till Legoland.... räcker en dag eller behövs två?
    Prser inne på Legoland? Annat att tänka på?

    Jag har hittat ett danskt Kro, i närheten (5 min promenad ifrån).

    Men nu behöver jag tips på boende i Billund. Jag funderar på att flyga till Köpenhamn och sedan åka tåg? till Billund, andra alternativ? Flyg med SAS direkt Sthlm-Billund är svindyrt!!!

    Tack på förhand //Katarina
  2. 1
    Köpenhamn/ Billund- Legoland Hej!


    Ja, barnen vill åka till Legoland.... räcker en dag eller behövs två?
    Prser inne på Legoland? Annat att tänka på?

    Jag har hittat ett danskt Kro, i närheten (5 min promenad ifrån).

    Men nu behöver jag tips på boende i Billund. Jag funderar på att flyga till Köpenhamn och sedan åka tåg? till Billund, andra alternativ? Flyg med SAS direkt Sthlm-Billund är svindyrt!!!

    Tack på förhand //Katarina
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    Vi bodde i campingstuga på Billund Camping och
    det var jättebra, gångavstånd till parken och bra inte alltför dyrt boende. Personligen tycker jag en dag räcker på Legoland. Vi var där en dag och hann med allt utan att behöva stressa.
  4. 2
    Vi bodde i campingstuga på Billund Camping och
    det var jättebra, gångavstånd till parken och bra inte alltför dyrt boende. Personligen tycker jag en dag räcker på Legoland. Vi var där en dag och hann med allt utan att behöva stressa.
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Vi bodde på legoland village (gångavstånd, låt bilen vara kvar vid hotellet), tyckte det var helt ok, (men deras middagsbuffe var inte så himla prisvärd vill jag minnas)

    http://www.legoland-village.dk/

    Andra hotell på gångavstånd som kan vara värda att kolla upp
    http://www.propellen.dk/
    http://www.hotelsvanen.dk/

    JAg säger absolut två dagar. Första gången vi var där hade vi bara en dag och vi hann inte igenom hela parken.

    Ta gärna med egen mat in i parken om möjligt, det tar jättelång tid att äta på restaurangerna, även den som ser ut som en vanlig McDonalds är jättesölig med att få fram maten.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  6. 3
    Vi bodde på legoland village (gångavstånd, låt bilen vara kvar vid hotellet), tyckte det var helt ok, (men deras middagsbuffe var inte så himla prisvärd vill jag minnas)

    http://www.legoland-village.dk/

    Andra hotell på gångavstånd som kan vara värda att kolla upp
    http://www.propellen.dk/
    http://www.hotelsvanen.dk/

    JAg säger absolut två dagar. Första gången vi var där hade vi bara en dag och vi hann inte igenom hela parken.

    Ta gärna med egen mat in i parken om möjligt, det tar jättelång tid att äta på restaurangerna, även den som ser ut som en vanlig McDonalds är jättesölig med att få fram maten.
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4

    Två dagar

    var för lite för oss!! Men så ska ju mina barn dissekera allting och åka alla attraktioner helst 10 gånger, vilket tar lite tid. Men efter två dagar var vi vuxna nöjda och tyckte att vi hade hunnit se hela Legoland utan att behöva stressa eller tjata på barnen. Allt hade gjorts i deras takt och på deras villkor, vilket var väldigt trevligt.

    Håller med om att man inte åker dit för matens skull, men vi valde att äta där och det finns lite olika restauranger allt från korv och pommes till medeltidslunch.

    Eftersom vi hade bil med oss valde vi att bo en bit bort och hittade ett jättemysigt hotell, en gammal herrgård (ett slott, sa barnen) med en fantastisk park! Mycket barnvänligt, mysigt och trevligt för både vuxna och barn. Tyvärr hittar jag inte någon bra länk på Scandics hemsida.

    Trevlig resa!
  8. 4
    Två dagar var för lite för oss!! Men så ska ju mina barn dissekera allting och åka alla attraktioner helst 10 gånger, vilket tar lite tid. Men efter två dagar var vi vuxna nöjda och tyckte att vi hade hunnit se hela Legoland utan att behöva stressa eller tjata på barnen. Allt hade gjorts i deras takt och på deras villkor, vilket var väldigt trevligt.

    Håller med om att man inte åker dit för matens skull, men vi valde att äta där och det finns lite olika restauranger allt från korv och pommes till medeltidslunch.

    Eftersom vi hade bil med oss valde vi att bo en bit bort och hittade ett jättemysigt hotell, en gammal herrgård (ett slott, sa barnen) med en fantastisk park! Mycket barnvänligt, mysigt och trevligt för både vuxna och barn. Tyvärr hittar jag inte någon bra länk på Scandics hemsida.

    Trevlig resa!
  9. Medlem sedan
    Oct 1997
    #5
    tåg till GÖteborg - Färja till Fredrikshamn - tåg till Billund kanske??
    Finns flygplats i Billund oxå.
  10. 5
    tåg till GÖteborg - Färja till Fredrikshamn - tåg till Billund kanske??
    Finns flygplats i Billund oxå.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Toppen! Det ska jag kolla!
  12. 6
    Toppen! Det ska jag kolla!
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    TAck!
    Ska kolla in de hotellen!
    Bra att man kan ta in egen mat!
  14. 7
    TAck!
    Ska kolla in de hotellen!
    Bra att man kan ta in egen mat!
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Mysigt boende! Slott! Synd att jag inte kör bil...
    Ok, det får bli två dagar! Jag pallar nog inte fler och barnen ä r förhoppningsvis nöjda då
  16. 8
    Mysigt boende! Slott! Synd att jag inte kör bil...
    Ok, det får bli två dagar! Jag pallar nog inte fler och barnen ä r förhoppningsvis nöjda då
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9
    AHA.. måste kolla via Göteborg!
    Toppentips! Vi har gått om tid! så det kan ju funka!
  18. 9
    AHA.. måste kolla via Göteborg!
    Toppentips! Vi har gått om tid! så det kan ju funka!
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10
    Kommer du ihåg vad "slottet" hette??
  20. 10
    Kommer du ihåg vad "slottet" hette??
  21. Medlem sedan
    Mar 2007
    #11

    Minnet är

    bra - men kort.

    Surfade in på Scandics hemsida för att se om jag kunde "känna igen" det, men det var stört omöjligt att hitta det på måfå. Men det var ett Scandic, bra barnbuffé och en bit från Legoland.
  22. 11
    Minnet är bra - men kort.

    Surfade in på Scandics hemsida för att se om jag kunde "känna igen" det, men det var stört omöjligt att hitta det på måfå. Men det var ett Scandic, bra barnbuffé och en bit från Legoland.
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12
    Ok tack, ska se om jag har bättre tur att hitta det då! Låter som nåt för oss och vi planerar att åka till legoland väldigt snart!
  24. 12
    Ok tack, ska se om jag har bättre tur att hitta det då! Låter som nåt för oss och vi planerar att åka till legoland väldigt snart!
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13
    Kan det vara det här?? Hur lång tid tog det isf att köra till legoland??
  26. 13
    Kan det vara det här?? Hur lång tid tog det isf att köra till legoland??
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14
    Har faktiskt bokat det nu med ICAkortserbjudande. Verkar kanon!
  28. 14
    Har faktiskt bokat det nu med ICAkortserbjudande. Verkar kanon!
  29. Medlem sedan
    Apr 2000
    #15
    Har du någon länk?
  30. 15
    Har du någon länk?
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16
    Självklart! Trodde såklart den var med där ovanför, men jag hade visst glömt det!

    http://www.scandichotels.se/Hotels/C...-Bygholm-Park/
  32. 16
    Självklart! Trodde såklart den var med där ovanför, men jag hade visst glömt det!

    http://www.scandichotels.se/Hotels/C...-Bygholm-Park/
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #17
    TACK! imt.
  34. 17
    TACK! imt.

Liknande trådar

  1. Köpenhamn och Legoland i sommar
    By Nuttilia in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 16:54
  2. Billund
    By husvagn in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 16:29
  3. Billund camping?
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 20:34
  4. Från Köpenhamn till Legoland
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 14:13
  5. Fran Köpenhamn till Legoland
    By zeta in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar