Tandblekning
Hälsa & välbefinnande
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Tandblekning

    Hej!
    Tänkte höra om det är någon som blekt tänderna med sånt där hemmakit och blivit nöjd?
    Vart har ni isf köpt?
    Känns lite väääl dyrt att göra det hos tandläkaren just nu :/

    Tacksam för tips o råd

    Kram, Maria
  2. 1
    Tandblekning Hej!
    Tänkte höra om det är någon som blekt tänderna med sånt där hemmakit och blivit nöjd?
    Vart har ni isf köpt?
    Känns lite väääl dyrt att göra det hos tandläkaren just nu :/

    Tacksam för tips o råd

    Kram, Maria
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    har inte gjort det själv men såg på PLUS för några veckor sen ett inslag om just dessa vilket den tandläkaren som var med i programmet avrådde från att använda då de lättare förstör tandköttet och så får man höga tandhalsar "på köpet".

    Den största skilnaden är skenan man lägger blekningen i. De du köper för hemmabruk har en skena som ska passa alla medan man hos tandläkaren för en specifikt för dina tänder just för att blekningsmedlet inte ska komma åt tandköttet.
    Jag personligen skulle inte våga göra det hemma efter att jag sett det inslaget.
  4. 2
    har inte gjort det själv men såg på PLUS för några veckor sen ett inslag om just dessa vilket den tandläkaren som var med i programmet avrådde från att använda då de lättare förstör tandköttet och så får man höga tandhalsar "på köpet".

    Den största skilnaden är skenan man lägger blekningen i. De du köper för hemmabruk har en skena som ska passa alla medan man hos tandläkaren för en specifikt för dina tänder just för att blekningsmedlet inte ska komma åt tandköttet.
    Jag personligen skulle inte våga göra det hemma efter att jag sett det inslaget.
  5. hemlis
    #3
    Jag beställde på internet för ett par år sen, det blektes inte mycket men det frätte desto mer på mitt tandkött, gjorde riktigt ont och det kan inte vara bra. Ska boka tid hos tandläkaren nu istället.
  6. 3
    Jag beställde på internet för ett par år sen, det blektes inte mycket men det frätte desto mer på mitt tandkött, gjorde riktigt ont och det kan inte vara bra. Ska boka tid hos tandläkaren nu istället.

Liknande trådar

  1. Tandblekning...
    By Pyret- in forum Hem & fritid
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2024-02-16, 02:12
  2. Tandblekning?
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-07-05, 07:45
  3. Tandblekning
    By Winx 49 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-28, 12:10
  4. Tandblekning
    By nemo71 in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 10:07
  5. Tandblekning?
    By Miia m kidzen in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar