En bra början på ett personligtbrev
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    En bra början på ett personligtbrev

    Hej på er!

    Jag sitter här och filar på mitt CV och ett personligt brev...
    Det är i stort sätt klart, men nu har jag tänkt att även skicka detta till företag/organisationer som INTE söker någon, bättre att skick även dit än inte tänker jag...
    Men hur börjar men ett sånt "brev"??

    Någon som har några ideer, så är jag jätte tacksam

    Annars är det ju mycket lättare att direkt skriva att man är intresserad av tjänsten dom söker någon till...

    Tack på förhand ( från en som inte har använt hjärnan på länge känns det som )
    "Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv"
  2. 1
    En bra början på ett personligtbrev Hej på er!

    Jag sitter här och filar på mitt CV och ett personligt brev...
    Det är i stort sätt klart, men nu har jag tänkt att även skicka detta till företag/organisationer som INTE söker någon, bättre att skick även dit än inte tänker jag...
    Men hur börjar men ett sånt "brev"??

    Någon som har några ideer, så är jag jätte tacksam

    Annars är det ju mycket lättare att direkt skriva att man är intresserad av tjänsten dom söker någon till...

    Tack på förhand ( från en som inte har använt hjärnan på länge känns det som )
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Kolla här

    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Jag är en kvinna i mina bästa år......
  6. 3
    Jag är en kvinna i mina bästa år......
  7. -MaryT-
    #4
    Nej! Nej!
    Absolut INTE den frasen, om jag får tipsa. Jag får nervkrull av den, och jag tror inte att jag är ensam om att få det. Hu så klyschigt!
    Jag hinner inte ge några bättre tips just nu, men jag ville bara säga det - INTE "en kvinna i mina bästa år..". Please.
  8. 4
    Nej! Nej!
    Absolut INTE den frasen, om jag får tipsa. Jag får nervkrull av den, och jag tror inte att jag är ensam om att få det. Hu så klyschigt!
    Jag hinner inte ge några bättre tips just nu, men jag ville bara säga det - INTE "en kvinna i mina bästa år..". Please.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Jag är en kvinna


    med ambitioner som är redo för nya utmaningar och vill utvecklas. Så börjar mitt personliga brev.
  10. 5
    Jag är en kvinna


    med ambitioner som är redo för nya utmaningar och vill utvecklas. Så börjar mitt personliga brev.
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    Gå rakt på sak, som i en roman där man fastnar direkt. Kanske något i stil med:

    "Egentligen vore det roligast om jag kunde presentera mig över en kopp kaffe. Ring mig när ni har läst detta, så bestämmer vi en tid för ett möte."

    "Jag är intresserad av att arbeta för er. Nu vill jag berätta varför jag är rätt person..."

    "Efter att ha läst/lärt känna ert företag genom artiklar/besök/annat, kände jag direkt att jag är intresserad..."

    "Inspirerande var det ord som kom till mig när jag besökte er..."
  12. 6
    Gå rakt på sak, som i en roman där man fastnar direkt. Kanske något i stil med:

    "Egentligen vore det roligast om jag kunde presentera mig över en kopp kaffe. Ring mig när ni har läst detta, så bestämmer vi en tid för ett möte."

    "Jag är intresserad av att arbeta för er. Nu vill jag berätta varför jag är rätt person..."

    "Efter att ha läst/lärt känna ert företag genom artiklar/besök/annat, kände jag direkt att jag är intresserad..."

    "Inspirerande var det ord som kom till mig när jag besökte er..."
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7
    Skriver under här. *ryser*
  14. 7
    Skriver under här. *ryser*
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Tack ska ni ha!!
    "Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv"
  16. 8
    Tack ska ni ha!!

Liknande trådar

  1. Bra början!
    By mia-b in forum Sport
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 14:49
  2. I början när
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:14
  3. Bra början...
    By Katah in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 17:02
  4. Bra början! (NOT)
    By baskagge in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 18:35
  5. I början av VV.
    By MsSecretTjockis +33.2kg in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar