Envis!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Envis!

    Just nu är Eric hur envis som helst och testar, testar & testar - det tar verkligen på krafterna på både honom & mig! Nu har han sovit middag sedan 12:40 och än har han inte vaknat Hur envisa är era barn och hur mycket testar de gränserna?
  2. 1
    Envis! Just nu är Eric hur envis som helst och testar, testar & testar - det tar verkligen på krafterna på både honom & mig! Nu har han sovit middag sedan 12:40 och än har han inte vaknat Hur envisa är era barn och hur mycket testar de gränserna?
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Ester är ungefär som sin mor, dvs envis som synden och det kommer nog att bli härliga konflikter framöver. Hon testar också gränserna en hel del, men än så länge så är det ganska lätt att få henne att sluta när hon gör sånt hon inte får. Hon vill ju så gärna vara med oss och storebröderna, så det brukar räcka med att markera att om man gör si eller så så får man inte vara med/gå därifrån och så lyfter man bort henne. Det är faktiskt väldigt sällan det blir några större sammandrabbningar, och det märks att hon är tredje barnet och liksom bara "hänger med". Hon blir ju automatiskt uppfostrad av sina större syskon också och tar efter dem (på gott och ont...). Ska jag vara helt ärlig så hade jag glömt bort eller kanske förträngt hur barn beter sig i den här åldern...
  4. 2
    Ester är ungefär som sin mor, dvs envis som synden och det kommer nog att bli härliga konflikter framöver. Hon testar också gränserna en hel del, men än så länge så är det ganska lätt att få henne att sluta när hon gör sånt hon inte får. Hon vill ju så gärna vara med oss och storebröderna, så det brukar räcka med att markera att om man gör si eller så så får man inte vara med/gå därifrån och så lyfter man bort henne. Det är faktiskt väldigt sällan det blir några större sammandrabbningar, och det märks att hon är tredje barnet och liksom bara "hänger med". Hon blir ju automatiskt uppfostrad av sina större syskon också och tar efter dem (på gott och ont...). Ska jag vara helt ärlig så hade jag glömt bort eller kanske förträngt hur barn beter sig i den här åldern...
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Testas här också

    Speciellt när det gäller att klättra upp på matbordet/andra ställen med höjd, och att trycka på datorn. Han försöker och försöker, och vi lyfter bort och lyfter bort. Han blir arg och skriker (och bits ibland, läs mer om det ovan).
  6. 3
    Testas här också Speciellt när det gäller att klättra upp på matbordet/andra ställen med höjd, och att trycka på datorn. Han försöker och försöker, och vi lyfter bort och lyfter bort. Han blir arg och skriker (och bits ibland, läs mer om det ovan).
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Med en pappa som är dunderenvis och en mamma som är ännu mer envis så har vi självklart en dunder-superenvis dotter Tur för mig är ju att jag jobbar 4 dagar i veckan, så det är pappa som är arbetslös som får ta "största smällen" Nathalie testar också jättemycket, och när man inte får göra som man vill så smågnäller-grinar hon. Blir jobbigt att höra i längden. Men förhoppningsvis så vänder väl det snart!?!?!?!?
  8. 4
    Med en pappa som är dunderenvis och en mamma som är ännu mer envis så har vi självklart en dunder-superenvis dotter Tur för mig är ju att jag jobbar 4 dagar i veckan, så det är pappa som är arbetslös som får ta "största smällen" Nathalie testar också jättemycket, och när man inte får göra som man vill så smågnäller-grinar hon. Blir jobbigt att höra i längden. Men förhoppningsvis så vänder väl det snart!?!?!?!?
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Det där gnället känner jag igen...! Ibland blir jag bara så trött på allt tjat om allt möjligt han inte får lov att göra, blir så less av att höra mig själv. Kanske är tur att jag ska börja jobba den 2 maj och få några månaders paus... Sen blir det Eric + bebis, det blir nog tufft
  10. 5
    Det där gnället känner jag igen...! Ibland blir jag bara så trött på allt tjat om allt möjligt han inte får lov att göra, blir så less av att höra mig själv. Kanske är tur att jag ska börja jobba den 2 maj och få några månaders paus... Sen blir det Eric + bebis, det blir nog tufft

Liknande trådar

  1. Envis...
    By S-JJ in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-24, 12:04
  2. Envis
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 16:58
  3. Är jag för envis
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 07:12
  4. Envis son...
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 11:09
  5. 2;an mer envis
    By vinecooler in forum Många barn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 18:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar