Ang vinylskivor
Ordet är fritt
  1. Quentin
    #1

    Ang vinylskivor

    Jag har en hel drös som bara står och skräpar. En del av dem är repiga och hack i. Finns det något ställe man kan skänka alt sälja till? Det torde ju vara retro på dem.
  2. 1
    Ang vinylskivor Jag har en hel drös som bara står och skräpar. En del av dem är repiga och hack i. Finns det något ställe man kan skänka alt sälja till? Det torde ju vara retro på dem.
  3. Medlem sedan
    Feb 1998
    #2
    Är det något värde i vinylskivor? Vi har lite skivor på föräldrarnas vind. Men jag ser det som att dom skräpar mest
  4. 2
    Är det något värde i vinylskivor? Vi har lite skivor på föräldrarnas vind. Men jag ser det som att dom skräpar mest
  5. Quentin
    #3
    Det undrar jag med. Det är inga rariteter jag har, utan ganska vanliga. Visst tar de bara plats.
  6. 3
    Det undrar jag med. Det är inga rariteter jag har, utan ganska vanliga. Visst tar de bara plats.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Skänk dem till Kupan om det finns hos er.
  8. 4
    Skänk dem till Kupan om det finns hos er.
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    klart det är värde i vinyl... Jag har en skiva som är hologrampräglad... den är värderad till 5 000+ Kr och jag har några limited edition från Sisters of Mercy och Fields of the Nephilim... säg ca 3 000Kr styck för dem med.

    Men då skall man ju hitta den köparen som anser sig ha råd med. Det är ju inte vem som helst. Jag har en japansk svärdsklinga med från 1564 och en 100 år gammal akvavitflaska
    Tror ingen har råd att köpa dem och måste jag en dag sälja, så blir det ju ett fynd för den som köper, så att säga...
  10. 5
    klart det är värde i vinyl... Jag har en skiva som är hologrampräglad... den är värderad till 5 000+ Kr och jag har några limited edition från Sisters of Mercy och Fields of the Nephilim... säg ca 3 000Kr styck för dem med.

    Men då skall man ju hitta den köparen som anser sig ha råd med. Det är ju inte vem som helst. Jag har en japansk svärdsklinga med från 1564 och en 100 år gammal akvavitflaska
    Tror ingen har råd att köpa dem och måste jag en dag sälja, så blir det ju ett fynd för den som köper, så att säga...
  11. Medlem sedan
    Feb 1998
    #6
    Ja dom är ju små precis.
    Nu ska åka iväg och rida.

    Ha en bra kväll
  12. 6
    Ja dom är ju små precis.
    Nu ska åka iväg och rida.

    Ha en bra kväll
  13. Quentin
    #7
    Det är ju verkliga rariteter du har, och då förstår jag värdet på dem. Då kan du ta betalt
  14. 7
    Det är ju verkliga rariteter du har, och då förstår jag värdet på dem. Då kan du ta betalt
  15. Quentin
    #8
    Ha det så kul
  16. 8
    Ha det så kul
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Klingan är ju inte i topp-skick... hade den varit det så hade den ju bringat runt 90 000, men jag tror att den ligger på 30-50% av toppvärdet, den har använts i ett antal år och bär lite märken efter dispyter men är fortfarande skapligt vass... Akvaviteen ligger oöppnad i originalkartong... Skulle säkert smaka apa om man fick för sig att dricka den, men med tanke på vad en oöppnad cola-flaska från 50-talet kostar så... och skivorna ja... hehehe... Sådant man bara fyndat och köpt av folk som inte riktigt vetat om vad det var...
    Tänk nu på att det är bättre att vara undergiven än övergiven...
    Underkastelse leder inte nödvändigtvis till slitna överkast
    och framför allt
    Man kan inte vara rolig när man är orolig.
  18. 9
    Klingan är ju inte i topp-skick... hade den varit det så hade den ju bringat runt 90 000, men jag tror att den ligger på 30-50% av toppvärdet, den har använts i ett antal år och bär lite märken efter dispyter men är fortfarande skapligt vass... Akvaviteen ligger oöppnad i originalkartong... Skulle säkert smaka apa om man fick för sig att dricka den, men med tanke på vad en oöppnad cola-flaska från 50-talet kostar så... och skivorna ja... hehehe... Sådant man bara fyndat och köpt av folk som inte riktigt vetat om vad det var...
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10

    Lite kan man nog få

    vi sålde ut en del på loppis från 5:- och uppåt var säkert några som fyndadefinns samlare som springer på alla loppisar för att fynda, nu har vi ju blivit med gramofon igen så maken har ångrat sig lite och tom köpt tillbaka några skivor

    finns säkert antikvarat som även säljer skivor i umeå finns en butik som säljer bla gamla lp skivor dottern har fyndat en del elvis bla och hon tycker det är superbilligt runt 20-40:- betalar hon. maken sålde en bunt skivor dit för några år sedan och fick väll 100:- för 20 skivor, annars sätt ut på blocket eller en lokal annonsblad och sälj till högstbjudande
  20. 10
    Lite kan man nog få vi sålde ut en del på loppis från 5:- och uppåt var säkert några som fyndadefinns samlare som springer på alla loppisar för att fynda, nu har vi ju blivit med gramofon igen så maken har ångrat sig lite och tom köpt tillbaka några skivor

    finns säkert antikvarat som även säljer skivor i umeå finns en butik som säljer bla gamla lp skivor dottern har fyndat en del elvis bla och hon tycker det är superbilligt runt 20-40:- betalar hon. maken sålde en bunt skivor dit för några år sedan och fick väll 100:- för 20 skivor, annars sätt ut på blocket eller en lokal annonsblad och sälj till högstbjudande

Liknande trådar

  1. Förpacka vinylskivor?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 14:15
  2. Värdering av vinylskivor?
    By annouk in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 15:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar