Blandade känslor
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Blandade känslor

    Var på läkarbesök på rådgivningen idag, allting såg bra ut. Blodtrycket har stigit lite, högre än jag normalt har. Tyvärr hörde vi inga hjärtljud, läkare tyckte sig höra dem..... men inte så tydligt att jag skulle ha uppfattat dem. Hon tyckte inte det var nåt att oroa sig för. Är i dag v.12+5 (enligt UL 13+2). Fick ny tid om två veckor för att kolla hjärtljuden.
    GISSA om jag är orolig. Skulle berätta för de närmaste i helgen, nu tvekar jag Nu vill jag bara gråta, känns så jobbigt.
    Såg pyret för en vecka sedan och då var allting bra, men.......

    Kommer att bli två låååånga veckor!

    Kramar av en lite deppig
    Cia
  2. 1
    Blandade känslor Var på läkarbesök på rådgivningen idag, allting såg bra ut. Blodtrycket har stigit lite, högre än jag normalt har. Tyvärr hörde vi inga hjärtljud, läkare tyckte sig höra dem..... men inte så tydligt att jag skulle ha uppfattat dem. Hon tyckte inte det var nåt att oroa sig för. Är i dag v.12+5 (enligt UL 13+2). Fick ny tid om två veckor för att kolla hjärtljuden.
    GISSA om jag är orolig. Skulle berätta för de närmaste i helgen, nu tvekar jag Nu vill jag bara gråta, känns så jobbigt.
    Såg pyret för en vecka sedan och då var allting bra, men.......

    Kommer att bli två låååånga veckor!

    Kramar av en lite deppig
    Cia
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Jag förstår dig!!
    Jag var inne på ett tidigt UL för jag hade blödningar och dem hittade inget hjärtslag, men dem sa att det kunde bero på att jag inte var så långt gånget. Dem 7 dagarna jag fick vänta var såååå långa och såååå plågsamma.
    Men när vi kom tillbaka veckan efter såg allt bra ut och ett stort fint hjärta tickade. Försök ta det lugnt och tänk positivt. Du kanske inte är så långt gånget som du tror, vi fick backa en vecka efter det UL.

    Lycka till och kräk gärna av dig här om du behöver!!
    Håller tummarna för dig *STOR KRAM*
  4. 2
    Jag förstår dig!!
    Jag var inne på ett tidigt UL för jag hade blödningar och dem hittade inget hjärtslag, men dem sa att det kunde bero på att jag inte var så långt gånget. Dem 7 dagarna jag fick vänta var såååå långa och såååå plågsamma.
    Men när vi kom tillbaka veckan efter såg allt bra ut och ett stort fint hjärta tickade. Försök ta det lugnt och tänk positivt. Du kanske inte är så långt gånget som du tror, vi fick backa en vecka efter det UL.

    Lycka till och kräk gärna av dig här om du behöver!!
    Håller tummarna för dig *STOR KRAM*
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Vännen!

    Förstår att du känner dig orolig. Väntan är grym men du ska se att det pckar ett litet hjärta där inne men att det var för tidigt att höra.

    Kram Anna
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  6. 3
    Vännen! Förstår att du känner dig orolig. Väntan är grym men du ska se att det pckar ett litet hjärta där inne men att det var för tidigt att höra.

    Kram Anna
  7. VS73
    #4

    Jag tror du oroar dig

    i onödan. Det är säkert lite tidigt och läkaren hade ju hört hjärtljud.
    Ta det nu lugnt och försök att tänka positivt. Tänker på dig.
    Många kramar.
  8. 4
    Jag tror du oroar dig i onödan. Det är säkert lite tidigt och läkaren hade ju hört hjärtljud.
    Ta det nu lugnt och försök att tänka positivt. Tänker på dig.
    Många kramar.
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Tack..... oroar mig därför att jag hört pojkarnas hjärtljud såhär tidigt..... försöker lugna mig! Känner mig gravid och tror i mitt hjärta att allting är bra.

    KRAM
  10. 5
    Tack..... oroar mig därför att jag hört pojkarnas hjärtljud såhär tidigt..... försöker lugna mig! Känner mig gravid och tror i mitt hjärta att allting är bra.

    KRAM
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Tack för omtanken, den värmer! Har lugnat mig lite, första reaktionen är alltid STOR.... men jag lovar att lugna mig
    Hur mår du vännen??

    Stor kram!
  12. 6
    Tack för omtanken, den värmer! Har lugnat mig lite, första reaktionen är alltid STOR.... men jag lovar att lugna mig
    Hur mår du vännen??

    Stor kram!
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Tack söta du!
    Stor kram tillbaka
  14. 7
    Tack söta du!
    Stor kram tillbaka
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8
    Åh, förstår att du är orolig men tänk på att det är tidigt i graviditeten. Lilla pyret mår säkert lika bra som förra veckan. Där jag bor kollar de inte hjärtljuden förrän första mvc-besöket efter stora UL, runt v 18-20.
    Styrkekramar i massor.
  16. 8
    Åh, förstår att du är orolig men tänk på att det är tidigt i graviditeten. Lilla pyret mår säkert lika bra som förra veckan. Där jag bor kollar de inte hjärtljuden förrän första mvc-besöket efter stora UL, runt v 18-20.
    Styrkekramar i massor.
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Tack! Har lugnat mig, tror att pyret mår bra. Men vet att jag kommer att jätternervös om två veckor.

    KRAM
  18. 9
    Tack! Har lugnat mig, tror att pyret mår bra. Men vet att jag kommer att jätternervös om två veckor.

    KRAM
  19. Medlem sedan
    Feb 2008
    #10
    Känner med dig vännen. Det är så jobbigt att vara orolig. Min bm sa att man kanske kunde höra ljuden runt den tiden men att det inte var säkert. Kanske kan du ringa och be att få komma om några dagar istället? Kramar i mängder till dig!!!
  20. 10
    Känner med dig vännen. Det är så jobbigt att vara orolig. Min bm sa att man kanske kunde höra ljuden runt den tiden men att det inte var säkert. Kanske kan du ringa och be att få komma om några dagar istället? Kramar i mängder till dig!!!
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Åh Cia,
    Jag har ju diabetes och har därför gått på spec.MVC alla mina graviditeter. Där lyssnas det INTE efter hjärtljuden utanför magen förrän efter v. 18. och vet du varför?
    Jo, för att det faktiskt är väldigt svårt att uppfatta hjärtljud utanför magen innan v.18. Visst, det kan gå alldeles utmärkt att höra dom, men det är fortfarande helt normalt att man INTE kan höra! Så snälla, var inte orolig, allt är ok och inte bara ok utan alldeles perfekt!
    Jag lovar!!!

    Stor kram
    Jess
  22. 11
    Åh Cia,
    Jag har ju diabetes och har därför gått på spec.MVC alla mina graviditeter. Där lyssnas det INTE efter hjärtljuden utanför magen förrän efter v. 18. och vet du varför?
    Jo, för att det faktiskt är väldigt svårt att uppfatta hjärtljud utanför magen innan v.18. Visst, det kan gå alldeles utmärkt att höra dom, men det är fortfarande helt normalt att man INTE kan höra! Så snälla, var inte orolig, allt är ok och inte bara ok utan alldeles perfekt!
    Jag lovar!!!

    Stor kram
    Jess
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Du är för go du kära vän! Tack för din omtanke, den värmer! Känner mig lugnare idag.

    Stor kram tillbaka!
  24. 12
    Du är för go du kära vän! Tack för din omtanke, den värmer! Känner mig lugnare idag.

    Stor kram tillbaka!
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Tack för kramar och omtanke! Har lovat mig själv att ta det lugnt och tänka positivt. Det är det bästa jag kan göra för pyret i magen

    KRAMIS
  26. 13
    Tack för kramar och omtanke! Har lovat mig själv att ta det lugnt och tänka positivt. Det är det bästa jag kan göra för pyret i magen

    KRAMIS
  27. Anna.R*på besök*
    #14
    Stora kramar till dig!! Förstår att du är orolig.
    Tror dock att bebbeliten har det jättebra hos dig.

    Kan du inte söka akut för att få ett vul/ul lite tidigare??
    Fattar inte läkare hur rädd och orolig man blir i ett sådant läge? Två veckor är SUPERLÅNG tid att gå och vänta. Man kan bli knäpp för mindre.

    Sen sa min gynekolog ( när jag väntade skruttan sist) att om man sett ett hjärta slå efter v 9 så är det väldigt ovanligt att man drabbas av missfall efter det.

    Skickar STORA styrkekramar till dig och hoppas att du snart får ett lugnande besked.

    KRAM!!!

    P.s hoppas att du inte tar illa upp för att jag "tittar till" dig ibland.
    D.s
  28. 14
    Stora kramar till dig!! Förstår att du är orolig.
    Tror dock att bebbeliten har det jättebra hos dig.

    Kan du inte söka akut för att få ett vul/ul lite tidigare??
    Fattar inte läkare hur rädd och orolig man blir i ett sådant läge? Två veckor är SUPERLÅNG tid att gå och vänta. Man kan bli knäpp för mindre.

    Sen sa min gynekolog ( när jag väntade skruttan sist) att om man sett ett hjärta slå efter v 9 så är det väldigt ovanligt att man drabbas av missfall efter det.

    Skickar STORA styrkekramar till dig och hoppas att du snart får ett lugnande besked.

    KRAM!!!

    P.s hoppas att du inte tar illa upp för att jag "tittar till" dig ibland.
    D.s
  29. Medlem sedan
    Aug 2005
    #15
    Jag blir så glad när du tittar in på mig och det att du tänker på mig hjälper mer än du kan tro!! Tack vännen!!

    Kramar i massor till dig och familjen!
  30. 15
    Jag blir så glad när du tittar in på mig och det att du tänker på mig hjälper mer än du kan tro!! Tack vännen!!

    Kramar i massor till dig och familjen!
  31. Medlem sedan
    Feb 2008
    #16
    Men vännen! :-(

    Som de flesta har skrivit - det finns inga garantier för att man skall höra hjärtljuden så här tidigt. Det behöver inte betyda något alls, men jag förstår att man blir lite nojjig. Försök koppla av och se fram emot nästa försök istället! Du skall se att din lilla bebbe lever och frodas där i magen. :-)

    Kram kram!
  32. 16
    Men vännen! :-(

    Som de flesta har skrivit - det finns inga garantier för att man skall höra hjärtljuden så här tidigt. Det behöver inte betyda något alls, men jag förstår att man blir lite nojjig. Försök koppla av och se fram emot nästa försök istället! Du skall se att din lilla bebbe lever och frodas där i magen. :-)

    Kram kram!
  33. Medlem sedan
    Aug 2005
    #17
    Tack för kramarna! Jag känner mig rätt lugn, ibland oroar jag mig, men försöker skuffa ifrån mig negativa tankar. Har varit en lång och tung vecka, så jag ska försöka koppla av i helgen och njuta av den sol som skiner så glatt på oss.

    Klappa magen din från mig och kram till dig!
  34. 17
    Tack för kramarna! Jag känner mig rätt lugn, ibland oroar jag mig, men försöker skuffa ifrån mig negativa tankar. Har varit en lång och tung vecka, så jag ska försöka koppla av i helgen och njuta av den sol som skiner så glatt på oss.

    Klappa magen din från mig och kram till dig!

Liknande trådar

  1. Blandade känslor
    By tänker vidare in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 14:12
  2. Blandade Känslor
    By l-chiica-l in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 18:19
  3. Blandade känslor
    By QueenOfNight in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 09:20
  4. Blandade känslor
    By SAix in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 19:36
  5. Blandade känslor..
    By loella78 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 19:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar