Fond?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Fond?

    Kanske har jag tittat för mycket på Oprah eller han den där på trean (vad han nu heter) men jag skulle vilja och önska att vi i Sverige hade samma sak - lyfta fram de som har gjort något bra, hjälpa någon som har det svårt och allt vad de gör på dessa shower.

    Går det att starta en fond som har det syftet? Jag skulle så gärna vilja göra något för att glädja andra; ge en familj en helg på Kolmården, ge en mamma en spa-helg etc. Men jag har ju inte några egna pengar, tyvärr, annars skulle jag baske mig göra det.

    Är jag uppe i det blå eller kan man starta en fond med ett sådant här syfte?
  2. 1
    Fond? Kanske har jag tittat för mycket på Oprah eller han den där på trean (vad han nu heter) men jag skulle vilja och önska att vi i Sverige hade samma sak - lyfta fram de som har gjort något bra, hjälpa någon som har det svårt och allt vad de gör på dessa shower.

    Går det att starta en fond som har det syftet? Jag skulle så gärna vilja göra något för att glädja andra; ge en familj en helg på Kolmården, ge en mamma en spa-helg etc. Men jag har ju inte några egna pengar, tyvärr, annars skulle jag baske mig göra det.

    Är jag uppe i det blå eller kan man starta en fond med ett sådant här syfte?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Klart man måste kunna det, varför inte?
  4. 2
    Klart man måste kunna det, varför inte?
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    tja, varför inte, finns ju flera sånna fonder för barn som är sjuka i olika diagnoser. den mest kännda är väl kronprincessan victorias fond. men det finns massa olika fonder som har för avsikt att hjälpa på olika sätt. så absolut, en jättefin tanke. det viktigaste är en eldsjäl med en god idé i botten.
  6. 3
    tja, varför inte, finns ju flera sånna fonder för barn som är sjuka i olika diagnoser. den mest kännda är väl kronprincessan victorias fond. men det finns massa olika fonder som har för avsikt att hjälpa på olika sätt. så absolut, en jättefin tanke. det viktigaste är en eldsjäl med en god idé i botten.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Okej, då ska jag ta reda på hur man gör :-)
  8. 4
    Okej, då ska jag ta reda på hur man gör :-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    Jo, jag vet att det finns sådana fonder och min tanke var att kunna hjälpa andra på annat sätt. Ska kolla upp det.
  10. 5
    Jo, jag vet att det finns sådana fonder och min tanke var att kunna hjälpa andra på annat sätt. Ska kolla upp det.

Liknande trådar

  1. Mängdangivelse - fond?
    By ~Trixie~ in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 15:03
  2. Fond
    By Gileae in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 23:41
  3. Söka fond
    By peosco in forum Epilepsi
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 12:24
  4. Detta har vi som fond
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 13:44
  5. Fond eller inte fond?
    By Alfas in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 06:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar