Min arbetsplats
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Min arbetsplats

    Jag har ofta tänkt att barnen drar hem förkylningar från dagis och att man som småbarnsförälder får "räkna med" att ofta vara förkyld. Nu undrar jag om mina ständiga infektioner endast har orsakats av det, se nedan...

    I dagens tidning står det om mitt jobb. Jag är en av dem som har fått besvär, igår flyttade jag ut.

    http://sydsvenskan.se/lund/article316650.ece

    Nästa vecka ska vi flytta till tillfälliga lokaler, får se hur länge vi blir kvar där...
    Lycka är en resa inte en destination.
  2. 1
    Min arbetsplats Jag har ofta tänkt att barnen drar hem förkylningar från dagis och att man som småbarnsförälder får "räkna med" att ofta vara förkyld. Nu undrar jag om mina ständiga infektioner endast har orsakats av det, se nedan...

    I dagens tidning står det om mitt jobb. Jag är en av dem som har fått besvär, igår flyttade jag ut.

    http://sydsvenskan.se/lund/article316650.ece

    Nästa vecka ska vi flytta till tillfälliga lokaler, får se hur länge vi blir kvar där...
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Oj! Vad läskigt! Hur är det för byggjobbarna då? Får de arbeta med munskydd?
  4. 2
    Oj! Vad läskigt! Hur är det för byggjobbarna då? Får de arbeta med munskydd?
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3

    Av vad jag har hört

    av några kollegor som har valt att vara kvar till flytten nästa vecka så hade byggjobbarna åtminstone munskydd när de rev upp mattor och slipade golven... Ja det är oerhört läskigt och det är skönt att de kommer att mäta vad som egentligen finns i vår dagliga arbetsmiljö, i luften vi inandas. Själv minns jag t.ex. efter föräldraledigheten m Thea att jag snabbt fick ont i huvudet och kollegor som har bytt jobb har berättat att de snabbt har mått bättre och blivit piggare!
    Lycka är en resa inte en destination.
  6. 3
    Av vad jag har hört av några kollegor som har valt att vara kvar till flytten nästa vecka så hade byggjobbarna åtminstone munskydd när de rev upp mattor och slipade golven... Ja det är oerhört läskigt och det är skönt att de kommer att mäta vad som egentligen finns i vår dagliga arbetsmiljö, i luften vi inandas. Själv minns jag t.ex. efter föräldraledigheten m Thea att jag snabbt fick ont i huvudet och kollegor som har bytt jobb har berättat att de snabbt har mått bättre och blivit piggare!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Ojoj, inte kul men kanske bra att det upptäcktes så ni kan få bra friska arbetslokaler! Jag har inte heller någon arbetsplats att återvända till efter min f-ledighet, min skola brann ner på nyår. Så det är baracker för hela slanten minst till hösten 2009....
  8. 4
    Ojoj, inte kul men kanske bra att det upptäcktes så ni kan få bra friska arbetslokaler! Jag har inte heller någon arbetsplats att återvända till efter min f-ledighet, min skola brann ner på nyår. Så det är baracker för hela slanten minst till hösten 2009....
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5

    Så sant

    Ja det är skönt att den akuta situationen medförde att de var tvungna att ta tag i luftproblemen. Samtidigt är jag lite orolig över vad vi egentligen har inandats...

    Vad trist att du endast har baracker att återgå till Hoppas att ni får fina lokaler längre fram!
    Lycka är en resa inte en destination.
  10. 5
    Så sant Ja det är skönt att den akuta situationen medförde att de var tvungna att ta tag i luftproblemen. Samtidigt är jag lite orolig över vad vi egentligen har inandats...

    Vad trist att du endast har baracker att återgå till Hoppas att ni får fina lokaler längre fram!

Liknande trådar

  1. Ny arbetsplats
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 16:44
  2. NY arbetsplats?
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 09:48
  3. Arbetsplats
    By Anna1989 in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 09:15
  4. På min arbetsplats
    By anonym pedagog in forum Barn som yrke
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 18:57
  5. Jag vet en arbetsplats
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 14:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar