Tillägg
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Tillägg

    Han är nu 3 månader men tillägget skall man ju byta vid 4 mån står det på packetet. Men han verkar inte riktigt nöjd han vaknar nu 1 gång extra på natten för att äta, han äter inga fulla flaskor och har aldrig gjort Men nu till min fråga skall jag blanda Nan 1 & 2 så att det blir lite matigare eller är det dummt att börja nu när han bara är 3 mån eller vad tycker ni
    tacksam för alla råd
  2. 1
    Tillägg Han är nu 3 månader men tillägget skall man ju byta vid 4 mån står det på packetet. Men han verkar inte riktigt nöjd han vaknar nu 1 gång extra på natten för att äta, han äter inga fulla flaskor och har aldrig gjort Men nu till min fråga skall jag blanda Nan 1 & 2 så att det blir lite matigare eller är det dummt att börja nu när han bara är 3 mån eller vad tycker ni
    tacksam för alla råd
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    Nan 2 är inte matigare

    den innehåller bara bl.a. mer järn. Jag tycker inte du ska byta innan 4 månaders ålder. Att barn vill äta lite och ofta är helt normalt!
    ~ sprengja of fucking everything ~
  4. 2
    Nan 2 är inte matigare den innehåller bara bl.a. mer järn. Jag tycker inte du ska byta innan 4 månaders ålder. Att barn vill äta lite och ofta är helt normalt!
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Nan2 innehåller mer järn men ger också en mer mättnadskänsla hos bebis! Emma har ätit Nan2 i nästan en månad nu. Vi blev rekomenderade av BVC läkaren att byta då hon åt kopiösa mängder Nan1 (runt 200ml var 3:e timma dytnet runt).
    Har inte haft några problem med hård mage (vilket är vanligt) mm utan har numera en mätt go o glad liten skit på 7,2 kg
    Nan2 kan ges ifrån födsel om man inte ammar då det är absolut inte farligt att ge det.
  6. 3
    Nan2 innehåller mer järn men ger också en mer mättnadskänsla hos bebis! Emma har ätit Nan2 i nästan en månad nu. Vi blev rekomenderade av BVC läkaren att byta då hon åt kopiösa mängder Nan1 (runt 200ml var 3:e timma dytnet runt).
    Har inte haft några problem med hård mage (vilket är vanligt) mm utan har numera en mätt go o glad liten skit på 7,2 kg
    Nan2 kan ges ifrån födsel om man inte ammar då det är absolut inte farligt att ge det.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    jag ha gått över till nan 2 redan eftersom jag inte ammar, men någon skillnad gör det inte alls
  8. 4
    jag ha gått över till nan 2 redan eftersom jag inte ammar, men någon skillnad gör det inte alls
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Matteo äter också ca 200 ml var tredje timme, är det för mycket för honom tycker du då? Han är nu 3,5 månad... undrar...
  10. 5
    Matteo äter också ca 200 ml var tredje timme, är det för mycket för honom tycker du då? Han är nu 3,5 månad... undrar...
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Ska tillägga, vi kör med NAN1 ännu...tänkte byta kring 4 månader !
  12. 6
    Ska tillägga, vi kör med NAN1 ännu...tänkte byta kring 4 månader !
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7

    Nan 2

    mättar inet mer än nan 1. Det är bara järnhalten & nåt mer som skiljer.
    Man ska inte byta innan 4 månader för att just järnhalten är för hög i nan2. (har jag läst nånstans, men kan inte svära på sanningshalten)
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  14. 7
    Nan 2 mättar inet mer än nan 1. Det är bara järnhalten & nåt mer som skiljer.
    Man ska inte byta innan 4 månader för att just järnhalten är för hög i nan2. (har jag läst nånstans, men kan inte svära på sanningshalten)

Liknande trådar

  1. Tillägg
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 01:07
  2. Tillägg
    By C med Thyra och Love in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 06:36
  3. ob tillägg
    By rosan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 18:41
  4. tillägg
    By amandaita in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 08:21
  5. OB-tillägg?
    By -EB- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 20:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar