Aiskylos..
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Aiskylos..

    vill du försöka besvara en fråga om jag ber snällt?
    Det ser ut som om 20-åriga dottern fått något som heter Pityriasis Rosea. Utslagen sprider sig snbbt o hon är förstås jätteirriterad för snygga är de ju inte..
    Varför jag vet vad sjukdomen heter är för att 10-åriga dottern hade den för ca 6 mån sedan.

    Nu vill 20-åringen ha tid hos läkare men jag säger att det inte är så stor idé. Sjukdomen går ju ändå över av sig självt, tror det tog 6 veckor för den yngre..

    Det ska väl vara det att det kan vara ringorm, då, men jag vet att utslagen liknar en " julgran" på ryggen, i mönstret vid Pityriasis rosea, o det stämmer i det här fallet också..

    Alltså, är det nån mening med läkarbesök överhuvudtaget?? Svårt komma i kontakt med vår vårdc nämligen.. de har ett nytt telefonsystem. Får hon svår klåda behövs kanske salva med svampdödande medel, men ännu är inte klådan så stor..
  2. 1
    Aiskylos.. vill du försöka besvara en fråga om jag ber snällt?
    Det ser ut som om 20-åriga dottern fått något som heter Pityriasis Rosea. Utslagen sprider sig snbbt o hon är förstås jätteirriterad för snygga är de ju inte..
    Varför jag vet vad sjukdomen heter är för att 10-åriga dottern hade den för ca 6 mån sedan.

    Nu vill 20-åringen ha tid hos läkare men jag säger att det inte är så stor idé. Sjukdomen går ju ändå över av sig självt, tror det tog 6 veckor för den yngre..

    Det ska väl vara det att det kan vara ringorm, då, men jag vet att utslagen liknar en " julgran" på ryggen, i mönstret vid Pityriasis rosea, o det stämmer i det här fallet också..

    Alltså, är det nån mening med läkarbesök överhuvudtaget?? Svårt komma i kontakt med vår vårdc nämligen.. de har ett nytt telefonsystem. Får hon svår klåda behövs kanske salva med svampdödande medel, men ännu är inte klådan så stor..
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Totalt förvirrad blir jag nu.. trodde jag var på Diskutera Diagnoser!!
  4. 2
    Totalt förvirrad blir jag nu.. trodde jag var på Diskutera Diagnoser!!
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    jamen du vet att dragningskraften in hit är så stark att DD blev knuffad åt sidan.
  6. 3
    jamen du vet att dragningskraften in hit är så stark att DD blev knuffad åt sidan.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Ja, verkar så!
  8. 4
    Ja, verkar så!

Liknande trådar

  1. Aiskylos!
    By malin75 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 18:15
  2. aiskylos!!!
    By malin75 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 20:40
  3. Aiskylos//So
    By Lille Skutt in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 17:44
  4. SO -är du här? (Aiskylos)
    By flerbarnsmamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar