Logga
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Logga

    Har skissat på en logga och är ganska nöjd.

    Behöver justera bilden ( en uggla ) annars behöver jag lägga in den som jpg bild eller hur man går tillväga så att man kan använda loggan till trycksaker, hamsida etc .....

    hur har ni gjort ?
    Carpe Diem ----- Fånga Dagen!
  2. 1
    Logga Har skissat på en logga och är ganska nöjd.

    Behöver justera bilden ( en uggla ) annars behöver jag lägga in den som jpg bild eller hur man går tillväga så att man kan använda loggan till trycksaker, hamsida etc .....

    hur har ni gjort ?
  3. Medlem sedan
    Jan 1998
    #2

    Det bästa

    är att ha den som en vektoriserad .eps-fil. Fråga mej inte hur man gör det, men det svaret fick jag när jag funderade för ett år sedan. Jag hade en himla tur och fick gratishjälp av ett proffs som jag hittade på nätet.

    Ska man ha trycksaker är det oftast bästa formatet att ha.
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  4. 2
    Det bästa är att ha den som en vektoriserad .eps-fil. Fråga mej inte hur man gör det, men det svaret fick jag när jag funderade för ett år sedan. Jag hade en himla tur och fick gratishjälp av ett proffs som jag hittade på nätet.

    Ska man ha trycksaker är det oftast bästa formatet att ha.
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Ska den tryckas ska den vara vektoriserad som lena säger, men ai-formatet är modernare och klarar fler funktioner och finesser. eps är inte fel dock. Om loggan är mer som ett fotografi och inte passar som vektor är tiff ett bra format. Tänk på upplösningen i så fall. Om du ska ha den på webben är gif eller jpg säkrast. Gif brukar bli snyggast på loggor. Vilket program använder du för att göra loggan?
  6. 3
    Ska den tryckas ska den vara vektoriserad som lena säger, men ai-formatet är modernare och klarar fler funktioner och finesser. eps är inte fel dock. Om loggan är mer som ett fotografi och inte passar som vektor är tiff ett bra format. Tänk på upplösningen i så fall. Om du ska ha den på webben är gif eller jpg säkrast. Gif brukar bli snyggast på loggor. Vilket program använder du för att göra loggan?
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Hej !
    Ja nu var juh problemet att jag ´klarar inte det själv så jag behöver hjälp med det.

    Har du något tipps på vem jag kan få hjälp av ?
    Någon som inte tar hutlöst betalt...

    / Thomas
  8. 4
    Hej !
    Ja nu var juh problemet att jag ´klarar inte det själv så jag behöver hjälp med det.

    Har du något tipps på vem jag kan få hjälp av ?
    Någon som inte tar hutlöst betalt...

    / Thomas
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    PMa din mailadress så kan jag titta på den gratis om du vill.
  10. 5
    PMa din mailadress så kan jag titta på den gratis om du vill.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Annars borde tryckeriet kunna hjälpa dig med det. Antagligen det billigaste alternativet.
  12. 6
    Annars borde tryckeriet kunna hjälpa dig med det. Antagligen det billigaste alternativet.

Liknande trådar

  1. Dax att logga ut:)
    By compax in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 12:21
  2. Nu ska jag logga ut
    By fjella in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 07:17
  3. Kan ni logga in på
    By YoCheri in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 11:59
  4. Och nu ska jag logga
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 05:24
  5. Nu ska jag logga ut
    By GuM in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 17:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar