mattespel
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    mattespel

    vet nån ifall det finns nåt bra dataspel som min dotter kan träna matte. typ plus och minus. med lite olika svåerighetsgrader och hastighet.
    jag har inte hittat nåt. det borde finnas tycker jag.

    hon behöver öva upp snabbheten.
  2. 1
    mattespel vet nån ifall det finns nåt bra dataspel som min dotter kan träna matte. typ plus och minus. med lite olika svåerighetsgrader och hastighet.
    jag har inte hittat nåt. det borde finnas tycker jag.

    hon behöver öva upp snabbheten.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Matteraketen finns i två varianter, en lättare som passar bra för barn 6-8 år och en svårare som passar för ca 9-12-åringar. Sen finns det en som heter Mias mattehus som mina barn hjar använt rätt mycket. I spelen första klass, 2.a klass osv finns en del matteuppdrag. Och så finns Cheopspyramiden, den är den jag tycker är roligast men den är rätt svår för de yngre barnen. Vi lånar datorspel på biblioteket, de är ju så dyra att köpa.
  4. 2
    Matteraketen finns i två varianter, en lättare som passar bra för barn 6-8 år och en svårare som passar för ca 9-12-åringar. Sen finns det en som heter Mias mattehus som mina barn hjar använt rätt mycket. I spelen första klass, 2.a klass osv finns en del matteuppdrag. Och så finns Cheopspyramiden, den är den jag tycker är roligast men den är rätt svår för de yngre barnen. Vi lånar datorspel på biblioteket, de är ju så dyra att köpa.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Kalle Kunskap, du kan köpa dem direkt på webben:
    http://nordicsoftsales.ztorm.net/
  6. 3
    Kalle Kunskap, du kan köpa dem direkt på webben:
    http://nordicsoftsales.ztorm.net/
  7. Medlem sedan
    Apr 1999
    #4
    Mina barn har kört "Flygande mattan" (ca 8-12 år) och "Chefrens pyramid" (från ca 10 år) som tillhör samma serie som "Cheops pyramid" som Sist nämner, men de passar bättre för lite yngre barn. Jag tycker att de programmen är jättebra. Kolla på www.alega.se
  8. 4
    Mina barn har kört "Flygande mattan" (ca 8-12 år) och "Chefrens pyramid" (från ca 10 år) som tillhör samma serie som "Cheops pyramid" som Sist nämner, men de passar bättre för lite yngre barn. Jag tycker att de programmen är jättebra. Kolla på www.alega.se

Liknande trådar

  1. Mattespel för datan till 7 år och upp
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 20:11
  2. Mattespel för 8-åringar?
    By magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 13:21
  3. Mattespel?
    By Jemmi in forum _96 Alla barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 18:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar