Inte sabbar jag pianot?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Inte sabbar jag pianot?

    Jag har ett ljuvligt piano som blivit lite ostämt på ett par toner i diskanten. Inte kan jag sabba pianot om jag mycket försiktigt drar åt eller lossar några strängar för att stämma det? Alltså, jag kan egentligen inte så mycket om insidan på pianon, men jag vet vilka skruvar man ska skruva på och jag har öra att höra när det är rätt. Det känns kymigt att hosta upp en tusenlapp för att stämma om hela pianot när det bara ett par toner som är sura men jag vill ju inte riskera att göra sönder nåt.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  2. 1
    Inte sabbar jag pianot? Jag har ett ljuvligt piano som blivit lite ostämt på ett par toner i diskanten. Inte kan jag sabba pianot om jag mycket försiktigt drar åt eller lossar några strängar för att stämma det? Alltså, jag kan egentligen inte så mycket om insidan på pianon, men jag vet vilka skruvar man ska skruva på och jag har öra att höra när det är rätt. Det känns kymigt att hosta upp en tusenlapp för att stämma om hela pianot när det bara ett par toner som är sura men jag vill ju inte riskera att göra sönder nåt.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Det där har jag också funderat på att fixa själv, fast jag har _alla_ tangenter att stämma, så jag tror jag avstår. Men är det bara några stycken så skulle jag absolut försöka. Det kan ju inte vara så mycket svårare än att stämma en gitarr?
  4. 2
    Det där har jag också funderat på att fixa själv, fast jag har _alla_ tangenter att stämma, så jag tror jag avstår. Men är det bara några stycken så skulle jag absolut försöka. Det kan ju inte vara så mycket svårare än att stämma en gitarr?
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Det har jag aldrig testat

    men det är ju samma princip...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  6. 3
    Det har jag aldrig testat men det är ju samma princip...

Liknande trådar

  1. Hur sabbar jag INTE detta?
    By tuffinghund in forum Kärlek & relationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 12:34
  2. Datorn sabbar min rättstavning!
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 20:02
  3. Han sabbar min dag...
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 10:21
  4. Pianot fast i hallen
    By MamaMia in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 17:40
  5. vad vissa sabbar!
    By -jenna- in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar