DÅlig lukt=UVI???
Mammasnack
  1. anonym idag
    #1

    DÅlig lukt=UVI???

    Har en liten tjej på snart två år och jag tycker att det lukatr skunk om hennes underliv.
    Hon har blöja men håller på att bli torr så hon går inte med blöja hela dagen.

    Hon duschar på morgonen (för att tvätta bort nattkisset) och badar på kvällen. Under dagen kissar hon på potta eller toaletten. Då torkar vi henne precis som vi själva gör.

    Varför luktar det så illa??FRänt liksom. Kan det vara svamp eller UVI??

    Någon klok som vet??
  2. 1
    DÅlig lukt=UVI??? Har en liten tjej på snart två år och jag tycker att det lukatr skunk om hennes underliv.
    Hon har blöja men håller på att bli torr så hon går inte med blöja hela dagen.

    Hon duschar på morgonen (för att tvätta bort nattkisset) och badar på kvällen. Under dagen kissar hon på potta eller toaletten. Då torkar vi henne precis som vi själva gör.

    Varför luktar det så illa??FRänt liksom. Kan det vara svamp eller UVI??

    Någon klok som vet??
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Ingen aning faktiskt, men UVI har väl andra symptom, typ urinträgningar och smärta när man kissar.

    Jag får en tanke om störd Ph-balans eftersom ni tvättar så ofta. Det kanske räcker att tvätta en gång om dagen? Jag vet att dålig lukt från underlivet paradoxalt nog kan bero på överdriven renlighet.
  4. 2
    Ingen aning faktiskt, men UVI har väl andra symptom, typ urinträgningar och smärta när man kissar.

    Jag får en tanke om störd Ph-balans eftersom ni tvättar så ofta. Det kanske räcker att tvätta en gång om dagen? Jag vet att dålig lukt från underlivet paradoxalt nog kan bero på överdriven renlighet.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Sluta tvätta henne med tvål, och skölj bara med vatten men inte med dusch, för det torkar ut. Tvål i underlivet är nono för alla.
  6. 3
    Sluta tvätta henne med tvål, och skölj bara med vatten men inte med dusch, för det torkar ut. Tvål i underlivet är nono för alla.
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    Hej, vid en UVI kissar man ofta och man känner sig kissnödig hela tiden, det gör ont och inte bara lite ont utan fruktansvärt ont! Urinen brukar vara tjock och grötig, och det kan även vara klumpar i den. Allmän tillståndet är nedsatt o feber är inte ovanligt. Har du en svampinfektion i underlivet är du knallröd samt har en fruktansvärd klåda. Jag tror inte din dotter lider av det ena eller det andra däremot rekommenderar jag endast tvätt en gång om dagen, och ingen tvål.
  8. 4
    Hej, vid en UVI kissar man ofta och man känner sig kissnödig hela tiden, det gör ont och inte bara lite ont utan fruktansvärt ont! Urinen brukar vara tjock och grötig, och det kan även vara klumpar i den. Allmän tillståndet är nedsatt o feber är inte ovanligt. Har du en svampinfektion i underlivet är du knallröd samt har en fruktansvärd klåda. Jag tror inte din dotter lider av det ena eller det andra däremot rekommenderar jag endast tvätt en gång om dagen, och ingen tvål.
  9. Anonym
    #5
    Tack för era svar,

    Hoppas att det blir bättre nu. HAde ingen aning om att det kan bildas dålig lukt om man tvättar för ofta.
  10. 5
    Tack för era svar,

    Hoppas att det blir bättre nu. HAde ingen aning om att det kan bildas dålig lukt om man tvättar för ofta.
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6
    Hör på BVC!
  12. 6
    Hör på BVC!

Liknande trådar

  1. Dålig lukt i underlivet
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-05-01, 12:55
  2. Dålig lukt i underlivet
    By Anonym in forum _1106 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-07-11, 08:45
  3. dålig lukt i torktumlaren
    By -AT- in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 14:58
  4. Få bort dålig lukt..
    By mollys98 in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 19:59
  5. Dålig lukt i skåp
    By eject in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 20:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar