Waran- och proppfråga
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Waran- och proppfråga

    Äter sen några månader tillbaka Waran (5 tabl./dag) p.g.a. en DVT (propp i benet) jag fick i dec-07. Har frågat lite runt detta innan och gör än en gång ett försök att få bra svar från er kloka människor =)

    Finns det någon risk att jag får en till propp nu under min Waranbehandling ???? Behöver jag oroa mig för nya proppar ?? Igår fick jag en konstig kramp i mitt drabbade ben, det släppte efter en stund men gjorde mig rejält orolig att det var en ny propp på gång. Någon som vet lite mer om detta och vill berätta ?

    M.v.h / Maria
    <3 Mamma till världens 3 vackraste barn <3

    Läs om vårat liv på http://eliassonfamily.blogg.se
  2. 1
    Waran- och proppfråga Äter sen några månader tillbaka Waran (5 tabl./dag) p.g.a. en DVT (propp i benet) jag fick i dec-07. Har frågat lite runt detta innan och gör än en gång ett försök att få bra svar från er kloka människor =)

    Finns det någon risk att jag får en till propp nu under min Waranbehandling ???? Behöver jag oroa mig för nya proppar ?? Igår fick jag en konstig kramp i mitt drabbade ben, det släppte efter en stund men gjorde mig rejält orolig att det var en ny propp på gång. Någon som vet lite mer om detta och vill berätta ?

    M.v.h / Maria
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Risken att få en ny propp under waranbehandling är mycket, mycket liten jämfört med utan behandling. Det hänger mycket på dina förutsättningar - om du är frisk eller har någon form av sjukdom som påverkar risken för att få proppar som t ex APC-resistens.
  4. 2
    Risken att få en ny propp under waranbehandling är mycket, mycket liten jämfört med utan behandling. Det hänger mycket på dina förutsättningar - om du är frisk eller har någon form av sjukdom som påverkar risken för att få proppar som t ex APC-resistens.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Under behandlingen

    med Waran brukar det vara minimal risk men sen ska ju dosen ställas in veckovis.
    Vet du varför du fick en propp? var det av någon speciell anledning som läkarna kan relatera denna propp till..

    Jag har haft en propp och när jag varit gravid så har jag behandlats och även då jag gjort operationer så har har medicin satts in i förebyggande syfte.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag/Nalle Puh
  6. 3
    Under behandlingen med Waran brukar det vara minimal risk men sen ska ju dosen ställas in veckovis.
    Vet du varför du fick en propp? var det av någon speciell anledning som läkarna kan relatera denna propp till..

    Jag har haft en propp och när jag varit gravid så har jag behandlats och även då jag gjort operationer så har har medicin satts in i förebyggande syfte.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Jag var gravid när jag fick proppen. Avbröt dock graviditeten p.g.a. bla proppen men oxå av andra anledningar eftersom jag blev så fruktansvärt sjuk och läkaren avrådde mig från att fortsätta graviditeten =( Jag har inga andra sjukdomar eller fel. Blodtrycket är bra och jag tar PK-prov varannan vecka. Mitt PK-värde ligger på 2,3 och jag äter som sagt 5 Waran/dag.
  8. 4
    Jag var gravid när jag fick proppen. Avbröt dock graviditeten p.g.a. bla proppen men oxå av andra anledningar eftersom jag blev så fruktansvärt sjuk och läkaren avrådde mig från att fortsätta graviditeten =( Jag har inga andra sjukdomar eller fel. Blodtrycket är bra och jag tar PK-prov varannan vecka. Mitt PK-värde ligger på 2,3 och jag äter som sagt 5 Waran/dag.

Liknande trådar

  1. Waran information
    By May-Louise in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 09:00
  2. PK-värde 2,0 ????? (Waran-frågor)
    By Maria m. 3 gullungar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 20:37
  3. Waran-fråga (blodpropp)
    By Maria m. 3 gullungar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 22:41
  4. Mekanisk klaff +waran
    By Glupp in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 09:04
  5. Johannesört och Waran?
    By Annica in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 11:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar