Nu, är jag tillbaka... tyvärr. Vi fick vår underbara son för sex månader sedan. Tiden har sedan dess varit en kamp - en "puckad" läkare som inte vet hur man skriver ett sjukintyg och en handläggare på försäkringskassan som ifrågasatte sjukskrivning. Jag har varken haft ork eller tid att skriva här inne.
Tack och lov är jag inte lika dålig i bäckenet som efter min förra graviditet (-01). Jag kan fortfarande gå långsamma promenader, köra bil, gå i trappor och så där. Nu är jag halft sjukskriven.
Jag ringde sjukgymnasten Thomas Torstensson vid Sundsvalls sjukhus. Han och läkaren Per Kristiansson har forskat om våra besvär (alltså foglossning EFTER graviditet). Det är förresten så fantastiskt att prata med någon inom sjukvården som har kunskap om ens besvär, att bli bekräftad. Är det någon av er som har träffat dem eller har hört något om deras behandling? Vad jag har förstått så injeserar de kortison i det ligament som är värst inflamerat. De injeserar via slidväggen - vilket jag tycker låter läskigt men de säger att det är den närmsta vägen. Därefter följer noga avvägd sjukgymnastik under minst ett år.
För mig blir det över 45 mil att åka så helst vill man ju veta om det ändå är något att satsa på. Berätta gärna vad ni vet!