Patapum till bäbis?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Patapum till bäbis?

    Funderade lite på en grej och ni verkar så insatta att jag frågar här. Ska ut och flyga med min lilla tjej i slutet av månaden, då kommer hon att vara ca 3,5 mån. Jag har en patapum hemma som sambon brukar bära stora sonen i och det står ju att den är från 5 månader eller däromkring på den. Går det inte att bära en mindre bäbis i den och varför? Är de inte nog stadiga i rygg och nacke eller är den inte säker för dem? Det skulle ju vara så smidigt att bära i den när jag ska byta plan och inte har nån vagn att lägga henne i... Hon är redan rätt stadig i nacken och sitter gärna upp om man håller henne i händerna eller under armarna. Tänkte att om man bär henne på magen och håller en hand bakom nacken om hon verkar trött kanske det går? Vad tror ni?
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  2. 1
    Patapum till bäbis? Funderade lite på en grej och ni verkar så insatta att jag frågar här. Ska ut och flyga med min lilla tjej i slutet av månaden, då kommer hon att vara ca 3,5 mån. Jag har en patapum hemma som sambon brukar bära stora sonen i och det står ju att den är från 5 månader eller däromkring på den. Går det inte att bära en mindre bäbis i den och varför? Är de inte nog stadiga i rygg och nacke eller är den inte säker för dem? Det skulle ju vara så smidigt att bära i den när jag ska byta plan och inte har nån vagn att lägga henne i... Hon är redan rätt stadig i nacken och sitter gärna upp om man håller henne i händerna eller under armarna. Tänkte att om man bär henne på magen och håller en hand bakom nacken om hon verkar trött kanske det går? Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Vi började bära i vår Patapum när Jonathan var två månader. Han fick sitta groda inuti Patapumen, alltså inte med benen utanför, och med huvudstödet på och en hand som kunde stötta om det behövdes så gick det alldeles utmärkt!

    Så här såg det ut just för huvudet:
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  4. 2
    Vi började bära i vår Patapum när Jonathan var två månader. Han fick sitta groda inuti Patapumen, alltså inte med benen utanför, och med huvudstödet på och en hand som kunde stötta om det behövdes så gick det alldeles utmärkt!

    Så här såg det ut just för huvudet:
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Tror du att man kan göra samma sak med en Ergo???
  6. 3
    Tror du att man kan göra samma sak med en Ergo???
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Jag har aldrig ens provat en Ergo, så jag vet inte. Om du har möjlighet så testa att bära lite hemma så märker du snabbt om det verkar fungera eller ej.
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  8. 4
    Jag har aldrig ens provat en Ergo, så jag vet inte. Om du har möjlighet så testa att bära lite hemma så märker du snabbt om det verkar fungera eller ej.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Ergon har ett inlägg för bebis.
  10. 5
    Ergon har ett inlägg för bebis.

Liknande trådar

  1. Sy till bäbis
    By fsk_frida in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 14:17
  2. Patapum till liten bebis?
    By Mran in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 22:24
  3. Patapum till äldre barn
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 20:37
  4. huvudskydd till patapum?
    By *Filur in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 10:42
  5. Patapum/patapum toddler
    By Katja + tjejerna in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 18:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar