Flytta fram kyl- frys
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Flytta fram kyl- frys

    Vi ska få in läckageskydd under vår stora höga kyl och lika stora frys. Just nu är frysen fylld av kött mm som ska räcka till löning. Det finns en del i kylen också.

    Fråga:
    Måste allt tömmas ut och måste de stängas av innan vi drar fram dem?

    De står trångt så det blir trixigt och jag är inte säker på att ens skydden under kommer att få plats.

    Nästa fråga:
    Vad gör man då?

    Vi har satt diskmaskinen på ett sånt skydd och den står jingligt nu efter det... Det var försäkringsbolaget som sålde dessa till oss efter att ha besiktigat (Anticimex Trygghetsförsäkring).
  2. 1
    Flytta fram kyl- frys Vi ska få in läckageskydd under vår stora höga kyl och lika stora frys. Just nu är frysen fylld av kött mm som ska räcka till löning. Det finns en del i kylen också.

    Fråga:
    Måste allt tömmas ut och måste de stängas av innan vi drar fram dem?

    De står trångt så det blir trixigt och jag är inte säker på att ens skydden under kommer att få plats.

    Nästa fråga:
    Vad gör man då?

    Vi har satt diskmaskinen på ett sånt skydd och den står jingligt nu efter det... Det var försäkringsbolaget som sålde dessa till oss efter att ha besiktigat (Anticimex Trygghetsförsäkring).
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Står diskmaskinen jingligt med skyddet? Är det inte bara ett sånt där tunt genomskinligt plastskydd? (http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...UAAAEOs7NZtSz4) Det måste ju ha blivit dubbelvikt eller nåt för att påverkar stabiliteten på diskmaskinen?
    Ang kyl/frys så skulle jag nog bara plocka ur kyl, lyfta ur lådorna med frysvaror ur frysen, stänga av och dra fram den. Sen snabbt tillbaka med allt.
  4. 2
    Står diskmaskinen jingligt med skyddet? Är det inte bara ett sånt där tunt genomskinligt plastskydd? (http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...UAAAEOs7NZtSz4) Det måste ju ha blivit dubbelvikt eller nåt för att påverkar stabiliteten på diskmaskinen?
    Ang kyl/frys så skulle jag nog bara plocka ur kyl, lyfta ur lådorna med frysvaror ur frysen, stänga av och dra fram den. Sen snabbt tillbaka med allt.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Den vill tippa framåt när man drar ut korgarna med porslin i och jag tycker att framkanten på skyddet sticker ut väl mycket så kanske den står på bakkanten då? Jag var inte hemma när sambon satte den på skyddet så han måste fått till det fel då. Får dra ut igen... *suck*

    Misstänkte att jag skulle avlasta och stänga av. Tack för råden i alla fall! Det blir lite pyssel idag...
  6. 3
    Den vill tippa framåt när man drar ut korgarna med porslin i och jag tycker att framkanten på skyddet sticker ut väl mycket så kanske den står på bakkanten då? Jag var inte hemma när sambon satte den på skyddet så han måste fått till det fel då. Får dra ut igen... *suck*

    Misstänkte att jag skulle avlasta och stänga av. Tack för råden i alla fall! Det blir lite pyssel idag...
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Låter som skyddet ligger fel för inga kanter ska synas.
    Är ni två med att flytta på kylen och frysen kanske ni orkar utan att plocka ur. Men du har kanske redan fixat det?
  8. 4
    Låter som skyddet ligger fel för inga kanter ska synas.
    Är ni två med att flytta på kylen och frysen kanske ni orkar utan att plocka ur. Men du har kanske redan fixat det?
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Men diskmaskinen var inte fastskruvad längst upp då? Så det är det som gör att den vill tippa nu? Vår är fastsatt i skåpen bredvid (alltså skruvad längst upp på sidorna i framkant, men har sett diskmaskiner som varit skruvade i framkant mot bänkskivan).
  10. 5
    Men diskmaskinen var inte fastskruvad längst upp då? Så det är det som gör att den vill tippa nu? Vår är fastsatt i skåpen bredvid (alltså skruvad längst upp på sidorna i framkant, men har sett diskmaskiner som varit skruvade i framkant mot bänkskivan).
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Den var löst inföst under den rostfria diskbänken, ej fastskruvad någonstans. Nu ligger i alla fall underlägget rätt och den står stadigt. Det kan ha varit så att den hamnat fel i bakkanten.

    Kylen och frysen står nu också på läckageskydd och allt gick bra! Fick också utrensat en massa åldrade burkar med ditten och datten osv men synd att behöva slänga en massa mat... Nu ska jag inte fylla på så där mer. Härligt att ha överblick över de få matvaror man just nu håller på att använda och inget gammalt bra-att-ha kvar som möglar.

    Tack för tipsen alla som svarat!
  12. 6
    Den var löst inföst under den rostfria diskbänken, ej fastskruvad någonstans. Nu ligger i alla fall underlägget rätt och den står stadigt. Det kan ha varit så att den hamnat fel i bakkanten.

    Kylen och frysen står nu också på läckageskydd och allt gick bra! Fick också utrensat en massa åldrade burkar med ditten och datten osv men synd att behöva slänga en massa mat... Nu ska jag inte fylla på så där mer. Härligt att ha överblick över de få matvaror man just nu håller på att använda och inget gammalt bra-att-ha kvar som möglar.

    Tack för tipsen alla som svarat!

Liknande trådar

  1. fick flytta fram mig...
    By eva_n m linnea&elin in forum _1005 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:40
  2. fick flytta fram mig...
    By eva_n m linnea&elin in forum _0505 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 23:10
  3. Flytta fram Skansen-träffen!
    By MionsMamma in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 09:33
  4. Groen, jag måste bara flytta fram
    By alca in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 23:15
  5. Ska vi flytta fram fikat i Kista?
    By -Solrosen- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 06:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar