om man har tjänstebil
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    om man har tjänstebil

    kan man dra av bensinen till å från arbetet och om man kan hur mycket / mil är det.
  2. 1
    om man har tjänstebil kan man dra av bensinen till å från arbetet och om man kan hur mycket / mil är det.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    är det inte den del som överstiger 8000 kr du kan dra av... Bifoga kvitton.
  4. 2
    är det inte den del som överstiger 8000 kr du kan dra av... Bifoga kvitton.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Reseavdraget om man åker med sin egen bil är ju iallafall på 18 kr/mil,,,,,,man får dock betala de första 8000 kronorna själv (man skriver hela summan på deklarationen, de drar sedan bort 8000).
    Men det är ju också förenat med att man ska ha tidsvinst eller ett visst avstånd till närmaste kommunala busshållsplats/tunnelbanestation. Sen vad som gäller med tjänstebil vet jag inte riktigt, men det borde ju vara samma.
  6. 3
    Reseavdraget om man åker med sin egen bil är ju iallafall på 18 kr/mil,,,,,,man får dock betala de första 8000 kronorna själv (man skriver hela summan på deklarationen, de drar sedan bort 8000).
    Men det är ju också förenat med att man ska ha tidsvinst eller ett visst avstånd till närmaste kommunala busshållsplats/tunnelbanestation. Sen vad som gäller med tjänstebil vet jag inte riktigt, men det borde ju vara samma.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4

    Jag kan inget om detta

    men jag tycks minnas att det är en annan milkostnad om man har tjänstebil
  8. 4
    Jag kan inget om detta men jag tycks minnas att det är en annan milkostnad om man har tjänstebil
  9. ÅJ67 m 3 kidz
    #5
    Det här tolkar jag gäller för tjänstebil

    Använder du egen, närståendes eller sambos förmånsbil får du avdrag för utgift för diesel med 6 kronor per mil och för annat drivmedel med 9 kronor per mil för inkomståret 2007 (6,50 kronor respektive 9,50 kronor för inkomståret 2008).
  10. 5
    Det här tolkar jag gäller för tjänstebil

    Använder du egen, närståendes eller sambos förmånsbil får du avdrag för utgift för diesel med 6 kronor per mil och för annat drivmedel med 9 kronor per mil för inkomståret 2007 (6,50 kronor respektive 9,50 kronor för inkomståret 2008).
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Betalar inte företaget en viss del, ska du ta emd det i din egna deklaration?
  12. 6
    Betalar inte företaget en viss del, ska du ta emd det i din egna deklaration?
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7

    det var det jag ville veta

    jag minns bara att det inte var samma som med "vanlig bil"
  14. 7
    det var det jag ville veta jag minns bara att det inte var samma som med "vanlig bil"
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    #8

    Dom betalar inte

    till och från arbetet, bara det man reser under dagen (det är inte min bil utan min mans)
  16. 8
    Dom betalar inte till och från arbetet, bara det man reser under dagen (det är inte min bil utan min mans)

Liknande trådar

  1. Tjänstebil?
    By annF in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 20:08
  2. Tjänstebil
    By Neta in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 18:58
  3. Tjänstebil?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 15:58
  4. Tjänstebil??
    By Malin in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 13:22
  5. Tjänstebil
    By förmånsbeskattad in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar