Konstig i huvudet *rädd*
Kropp & hälsa
  1. Oroligast
    #1

    Konstig i huvudet *rädd*

    Nu är jag inne på 5:e dagen med en konstig känsla i mitt huvud. Det är inte rikigt som värk utan mer en tryckande obehaglig känsla. I samband med detta är jag enormt trött och känner en konstig obehagslänsla i hela kroppen. Är så rädd för vad det kan vara. Har inag andra symptom förutom den extrema tröttheten.

    Funderar på om det kan vara en hjärnblödning som sakta sipprar... alltid ska man tänka det värsta :-( Eller en tryckande hjärntumör. För varifrån kommer denna konstiga känsla egentligen. Kan ju inte vara migrän för det är bara en molande svag, svag jobbig värk.

    Någon som har NÅN aning ?? Tack på förhand
  2. 1
    Konstig i huvudet *rädd* Nu är jag inne på 5:e dagen med en konstig känsla i mitt huvud. Det är inte rikigt som värk utan mer en tryckande obehaglig känsla. I samband med detta är jag enormt trött och känner en konstig obehagslänsla i hela kroppen. Är så rädd för vad det kan vara. Har inag andra symptom förutom den extrema tröttheten.

    Funderar på om det kan vara en hjärnblödning som sakta sipprar... alltid ska man tänka det värsta :-( Eller en tryckande hjärntumör. För varifrån kommer denna konstiga känsla egentligen. Kan ju inte vara migrän för det är bara en molande svag, svag jobbig värk.

    Någon som har NÅN aning ?? Tack på förhand
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Jag kanske inte vet vad det är, men jag kan lugna dig när det gäller det andra....när man får en blödning i huvudet som beror på kärlmissbildningar eller aneurysm så beskriver de som har haft det som ett pistolskott i huvudet...en fruktansvärd skarp smärta.
    Och får man en tumör i huvudet så har man också andra symtom... dubbelseende,kräkningar,yrsel ofta personlighetsförändringar..
    Jag skulle nog tippa på något vanligt virus...eller stress? har du dålig syn? börja där...att kolla synen!
  4. 2
    Jag kanske inte vet vad det är, men jag kan lugna dig när det gäller det andra....när man får en blödning i huvudet som beror på kärlmissbildningar eller aneurysm så beskriver de som har haft det som ett pistolskott i huvudet...en fruktansvärd skarp smärta.
    Och får man en tumör i huvudet så har man också andra symtom... dubbelseende,kräkningar,yrsel ofta personlighetsförändringar..
    Jag skulle nog tippa på något vanligt virus...eller stress? har du dålig syn? börja där...att kolla synen!
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Om du är väldigt trött så behöver du nog ta och fästa uppmärksamheten på dig själv och ta hand om dig. Vila och var snäll med dig själv så går det antagligen över. Av stress och/eller olycklighet får man många olika symptom, känner du något sådant? Annars kan det ju vara att du har nåt virus och då gäller det att vila ändå. Lyssna på din trötthet.
  6. 3
    Om du är väldigt trött så behöver du nog ta och fästa uppmärksamheten på dig själv och ta hand om dig. Vila och var snäll med dig själv så går det antagligen över. Av stress och/eller olycklighet får man många olika symptom, känner du något sådant? Annars kan det ju vara att du har nåt virus och då gäller det att vila ändå. Lyssna på din trötthet.
  7. Anonymt
    #4
    Fy så läskigt det låter, det där skulle jag åka till doktorn med. Jag skulle inte chansa med att låta det vara.
  8. 4
    Fy så läskigt det låter, det där skulle jag åka till doktorn med. Jag skulle inte chansa med att låta det vara.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Så där har jag oxå haft. Tryckande känsla, kändes som ögonen höll på ploppa ut ibland.
    Gick till läk, ögon mottagningen, tillslut fick jag göra ct röntgen på huvudet.
    Dom hittade inget.
    Det var stressrelaterat, hade med min utmattnings depression att göra.

    Men absolut, jag tycker du skall ringa din läk. Du mår ju inte bra.
    Även fast jag inte tror att det är något allvarligt så ring läk för att stilla din oro.
  10. 5
    Så där har jag oxå haft. Tryckande känsla, kändes som ögonen höll på ploppa ut ibland.
    Gick till läk, ögon mottagningen, tillslut fick jag göra ct röntgen på huvudet.
    Dom hittade inget.
    Det var stressrelaterat, hade med min utmattnings depression att göra.

    Men absolut, jag tycker du skall ringa din läk. Du mår ju inte bra.
    Även fast jag inte tror att det är något allvarligt så ring läk för att stilla din oro.

Liknande trådar

  1. Ibland blir jag så rädd så rädd
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 17:56
  2. rädd för att doppa huvudet
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 12:11
  3. Ljud i huvudet + det går fort i huvudet
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 09:52
  4. Rädd för pyskos och rädd för smärtan....
    By BraigaMamma in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 23:47
  5. Rädd & förståndig eller rädd & feg?
    By Karolinalina in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 04:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar