Pollen pollen och mera pollen
Vikt
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Pollen pollen och mera pollen

    Älskar våren men är lite trött på pollen måste jag erkänna. Sen regnet i tors/fredags så har jag inte tagit någon allergi-tablett då jag inte behövt - FEL AV MIG

    Igår tog jag en morgonrunda i skogen, sprang längre än jag nån gång sprungit (minst 5 km) och det kändes hur bra somhelst. En del tuffa backar, mycket rötter, stenar och annat som gör att man får hålla tungan rätt i mun

    MEN så kom jag hem och då kom det IGEN
    Tog snabbt en tablett men den verkar inte förrän efter ca 2 tim och tog även nässpray. Jag nös o snörvla i flera timmar och ögonen rann
    När kl blev 19.30 och det var dax att åka iväg på styrka så var jag helt slut och fick ställa in Pratade med sjukvårdsupplysningen på eftermiddagen och de trodde inte det skulle ge sig helt förrän typ idag och att jag ska fortsätta ta varje morgon nu när det är som värst med pollen.

    Idag ÄR det mycket bättre och jag ska ge mig iväg snart på morgonrundan, jag är NÄSTAN där nu...att det är lite gött att springa menar jag Inte riktigt men nästan...

    Ska jobba idag men imorgon SKA jag gå på stryka - Så det så

    Nu ska jag snöra på mig skorna och så sticker jag o vovven ut en sväng

    Ha det gött alla
    "Din uthållighet är måttet på hur mycket du tror på dig själv "

    Här kan du läsa mer om min viktresa:
    www.mindre-av-mig.com
  2. 1
    Pollen pollen och mera pollen Älskar våren men är lite trött på pollen måste jag erkänna. Sen regnet i tors/fredags så har jag inte tagit någon allergi-tablett då jag inte behövt - FEL AV MIG

    Igår tog jag en morgonrunda i skogen, sprang längre än jag nån gång sprungit (minst 5 km) och det kändes hur bra somhelst. En del tuffa backar, mycket rötter, stenar och annat som gör att man får hålla tungan rätt i mun

    MEN så kom jag hem och då kom det IGEN
    Tog snabbt en tablett men den verkar inte förrän efter ca 2 tim och tog även nässpray. Jag nös o snörvla i flera timmar och ögonen rann
    När kl blev 19.30 och det var dax att åka iväg på styrka så var jag helt slut och fick ställa in Pratade med sjukvårdsupplysningen på eftermiddagen och de trodde inte det skulle ge sig helt förrän typ idag och att jag ska fortsätta ta varje morgon nu när det är som värst med pollen.

    Idag ÄR det mycket bättre och jag ska ge mig iväg snart på morgonrundan, jag är NÄSTAN där nu...att det är lite gött att springa menar jag Inte riktigt men nästan...

    Ska jobba idag men imorgon SKA jag gå på stryka - Så det så

    Nu ska jag snöra på mig skorna och så sticker jag o vovven ut en sväng

    Ha det gött alla
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Trist med pollenallergi! Man blir så trött av medicinerna,har jag hört och det är inte så man vill känna sig på våren. Då vill man vara pigg inte hängig, snörvlig och med kliande ögon. Det är nog tyvärr så att det är bara att köra på med medicinen trots att det regnar...

    Lycka till med springet!
  4. 2
    Trist med pollenallergi! Man blir så trött av medicinerna,har jag hört och det är inte så man vill känna sig på våren. Då vill man vara pigg inte hängig, snörvlig och med kliande ögon. Det är nog tyvärr så att det är bara att köra på med medicinen trots att det regnar...

    Lycka till med springet!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Jobbigt att du är allergisk, bäst att ladda innan du ger dig ut!
  6. 3
    Jobbigt att du är allergisk, bäst att ladda innan du ger dig ut!
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Eftersom jag vet att man blir trött av medicinen och vet att du avskyr att vara trött så måste jag tipsa dig om allergimedicinens "rollsroyce".Aerius,en receptbelagd tablett som inte har dåsighet som biverkan.Helt superbra Kanske värt att testa
  8. 4
    Eftersom jag vet att man blir trött av medicinen och vet att du avskyr att vara trött så måste jag tipsa dig om allergimedicinens "rollsroyce".Aerius,en receptbelagd tablett som inte har dåsighet som biverkan.Helt superbra Kanske värt att testa
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Ja usch för pollen

    Men jag nyser inte och snörvlar utan jag får sånt där riktigt jobbigt kli i ögonen vilket resulterar i eksem runt ögonen och munnen så jag ser ut som ett riktigt miffo istället. Det är tabletter och två ton mjukgörande krämer och ändå ser jag hemsk ut.

    Vill påstå att jag gärna skulle byta ut mina eksem mot lite snörvel och snor och nysningar, men det är väl så, man vet vad man har och det är hemskt, men man vet inte vad man inte har och tror att det är bättre, men det är ju inte säkert. Men det kommer väl det med, brukar göra det.
    ***The user formerly known as mortorio***
    Texten på avataren:
    Ior: Hit med honungen! Du behöver banta, fetknopp!
    Nalle Puh: Oaj!
    Här är jag: http://theperny.blogspot.com

  10. 5
    Ja usch för pollen Men jag nyser inte och snörvlar utan jag får sånt där riktigt jobbigt kli i ögonen vilket resulterar i eksem runt ögonen och munnen så jag ser ut som ett riktigt miffo istället. Det är tabletter och två ton mjukgörande krämer och ändå ser jag hemsk ut.

    Vill påstå att jag gärna skulle byta ut mina eksem mot lite snörvel och snor och nysningar, men det är väl så, man vet vad man har och det är hemskt, men man vet inte vad man inte har och tror att det är bättre, men det är ju inte säkert. Men det kommer väl det med, brukar göra det.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Stackars dig. Sonen har också pollen-allergi, så jag har sett på nära håll hur jobbigt det kan vara. Du kan väl försöka träna mer inomhus de dagar det är torrt i luften? Trist att det ska finnas pollen-allergi:-(
  12. 6
    Stackars dig. Sonen har också pollen-allergi, så jag har sett på nära håll hur jobbigt det kan vara. Du kan väl försöka träna mer inomhus de dagar det är torrt i luften? Trist att det ska finnas pollen-allergi:-(
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Allergier av vårt vackar vår-väder är ju inte roligt Medicinera enligt rekommendation och hoppas du klarar joggingturen bra
  14. 7
    Allergier av vårt vackar vår-väder är ju inte roligt Medicinera enligt rekommendation och hoppas du klarar joggingturen bra
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    OT,,,såg att du hade rapporterat slutvikt på Valborgsutmaningen, det är helt ok. Jag skulle egentligen ha uppdaterat sidan igår kväll och räknat ihop det totala resultatet, men jag glömde helt bort det. Så jag hoppas hinna det ikväll, annars blir det inte gjort förrän på fredag när jag kommit hem från Gotland. Men ville bara meddela att det är lugnt, din slutrapport kommer att komma med
  16. 8
    OT,,,såg att du hade rapporterat slutvikt på Valborgsutmaningen, det är helt ok. Jag skulle egentligen ha uppdaterat sidan igår kväll och räknat ihop det totala resultatet, men jag glömde helt bort det. Så jag hoppas hinna det ikväll, annars blir det inte gjort förrän på fredag när jag kommit hem från Gotland. Men ville bara meddela att det är lugnt, din slutrapport kommer att komma med
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    Visst är det trist men tipset är att ta medicin varje dag och inte slarva. Jag äter ofta allergimedicin hela sommaren pga gräspollen.

    Hoppas träningen går bra idag trots allt pollen.

    /Therese
  18. 9
    Visst är det trist men tipset är att ta medicin varje dag och inte slarva. Jag äter ofta allergimedicin hela sommaren pga gräspollen.

    Hoppas träningen går bra idag trots allt pollen.

    /Therese
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Toppen! Tycker du gör ett kanonjobb som orkar sitta o knappa in folks vikt vecka efter vecka. Tack för det!

    Ps. Du borde få hälsofrämjandets hederspris, för främjande av folkhälsan! Du ska veta att Utmaningen används som mantra när man står vid de långa godishyllorna vid kassan på ICA...
  20. 10
    Toppen! Tycker du gör ett kanonjobb som orkar sitta o knappa in folks vikt vecka efter vecka. Tack för det!

    Ps. Du borde få hälsofrämjandets hederspris, för främjande av folkhälsan! Du ska veta att Utmaningen används som mantra när man står vid de långa godishyllorna vid kassan på ICA...
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Ja jag ska INTE glömma igen - det vet jag nu

    Jag tar Cetirizin och känner inte av någon trötthet alls av den så det är ju bra. Vilken använder du?

    Ibland även Livostin nässpray och det funkar bra. Har nu lärt mig läxan att INTE sluta ta tabletterna nu under högsäsongen.

    Joggingen idag gick kanon TROTS att en väg var av-grävd pga att de ska lägga ner fjärrvärme men det blev en liten omväg bara.

    Ha det gött!
  22. 11
    Ja jag ska INTE glömma igen - det vet jag nu

    Jag tar Cetirizin och känner inte av någon trötthet alls av den så det är ju bra. Vilken använder du?

    Ibland även Livostin nässpray och det funkar bra. Har nu lärt mig läxan att INTE sluta ta tabletterna nu under högsäsongen.

    Joggingen idag gick kanon TROTS att en väg var av-grävd pga att de ska lägga ner fjärrvärme men det blev en liten omväg bara.

    Ha det gött!
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Tack för beröm. Bra att utmaningen hjälper,,,att ha den som mantra är bra, det kanske jag också skulle börja med
  24. 12
    Tack för beröm. Bra att utmaningen hjälper,,,att ha den som mantra är bra, det kanske jag också skulle börja med
  25. Medlem sedan
    Mar 2004
    #13

    Jobbigt med pollen!

    Det låter som du behöver medicinera ett tag till. Själv har jag faktiskt skippat tabletten idag. Får se hur det går. Nu bor jag i Skåne och jag hoppas att det värsta snart är över här.
  26. 13
    Jobbigt med pollen! Det låter som du behöver medicinera ett tag till. Själv har jag faktiskt skippat tabletten idag. Får se hur det går. Nu bor jag i Skåne och jag hoppas att det värsta snart är över här.

Liknande trådar

  1. pollen
    By mamsent3 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 19:12
  2. Pollen?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 19:23
  3. pollen
    By alfva in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 20:01
  4. Pollen?
    By mibelle in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 12:47
  5. Fy för pollen
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 08:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar