är svek
Kärlek & relationer
  1. anonymt namn
    #1

    är svek

    otrohet? och var går isåfall gränsen? behöver man vara tillgänglig/nåbar för sin partner (utom tex när man duschar etc) "alltid" (utom ifall man kommit överens om att tex vara bortrest med mobilen av etc) eller hur fungerar det? hur mycket får man vara onåbar? och hur mycket egna planer får man göra utan att först komma övernes med den andra? får man tex planera egen semester utan att fråga den andra om "lov"? är brutna överenskommelser otrohet? vad tycker ni?

    nyfiken
  2. 1
    är svek otrohet? och var går isåfall gränsen? behöver man vara tillgänglig/nåbar för sin partner (utom tex när man duschar etc) "alltid" (utom ifall man kommit överens om att tex vara bortrest med mobilen av etc) eller hur fungerar det? hur mycket får man vara onåbar? och hur mycket egna planer får man göra utan att först komma övernes med den andra? får man tex planera egen semester utan att fråga den andra om "lov"? är brutna överenskommelser otrohet? vad tycker ni?

    nyfiken
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Det beror väl på hur man har det bestämt sinsemellan hur mycket man kan bestämma på egen hand. Hos oss har vi det så att ALLT som rör vårat vardagliga familjeliv skall diskuteras igenom med den andre och få "ok"-tecken. t.ex om jag vill resa bort, det påverkar ju honom också. Varför man nu kommit överrens om att vara bortrest med mobilen avstängd förstår jag inte? Man kan ju säga "vi behöver lite egentid, jag reser bort. Vi syns och hörs när jag kommer hem" men tänk om det händer något? Tänk om man måste åka in på sjukhuset med ett av barnen, tänk om en av hans släktingar råkar ut för en olycka? Just av den enkla orsaken tycker jag att man ALLTID ska vara kontaktbar för sin partner.

    Brutna överrenskommelser är inte otrohet för oss. Däremot ett enormt svek. Skulle min man resa bort utan att berätta det och stänga av mobilen så skulle jag nog inte vänta länge med att kasta ut honom. Om han inte har tillräckligt med respekt för mig, och för våran familj då är han inget att ha.
    Däremot så har vi den här lilla klausulen när det gäller otrohet "allt du inte skulle göra framför din partner är otrohet"
  4. 2
    Det beror väl på hur man har det bestämt sinsemellan hur mycket man kan bestämma på egen hand. Hos oss har vi det så att ALLT som rör vårat vardagliga familjeliv skall diskuteras igenom med den andre och få "ok"-tecken. t.ex om jag vill resa bort, det påverkar ju honom också. Varför man nu kommit överrens om att vara bortrest med mobilen avstängd förstår jag inte? Man kan ju säga "vi behöver lite egentid, jag reser bort. Vi syns och hörs när jag kommer hem" men tänk om det händer något? Tänk om man måste åka in på sjukhuset med ett av barnen, tänk om en av hans släktingar råkar ut för en olycka? Just av den enkla orsaken tycker jag att man ALLTID ska vara kontaktbar för sin partner.

    Brutna överrenskommelser är inte otrohet för oss. Däremot ett enormt svek. Skulle min man resa bort utan att berätta det och stänga av mobilen så skulle jag nog inte vänta länge med att kasta ut honom. Om han inte har tillräckligt med respekt för mig, och för våran familj då är han inget att ha.
    Däremot så har vi den här lilla klausulen när det gäller otrohet "allt du inte skulle göra framför din partner är otrohet"
  5. englamandarin
    #3
    Jag tycker att man alltid ska kunna få tag i sin partnar, iaf kunna skicka ett mess ifall något händer. Att planera egen semester beror väl på hur lång tid det är.
    Ska min partner ut och resa med kompisar en vecka får han väl göra det. Det får ju jag också. Man kan ju inte bestämma över den andra men det känns ju bättre om man är överens.
    Att hålla på att ringa för att kontrollera den andra är helt ohållbart.
  6. 3
    Jag tycker att man alltid ska kunna få tag i sin partnar, iaf kunna skicka ett mess ifall något händer. Att planera egen semester beror väl på hur lång tid det är.
    Ska min partner ut och resa med kompisar en vecka får han väl göra det. Det får ju jag också. Man kan ju inte bestämma över den andra men det känns ju bättre om man är överens.
    Att hålla på att ringa för att kontrollera den andra är helt ohållbart.
  7. anonymt namn
    #4
    håller med och det där med hålla på å ringa tror jag egentligen uppstår när förhållandet redan spårat ur, när man förväntar sig svek..... eller var tror ni? vem behöver kolla någon man fortfarande litar på?? det gör man om man "vet" att den kanske inte kommer vara nåbar/ hålla överenskommelsen, eller? å då är det kanske hög tid för reparation/separation, eller?
  8. 4
    håller med och det där med hålla på å ringa tror jag egentligen uppstår när förhållandet redan spårat ur, när man förväntar sig svek..... eller var tror ni? vem behöver kolla någon man fortfarande litar på?? det gör man om man "vet" att den kanske inte kommer vara nåbar/ hålla överenskommelsen, eller? å då är det kanske hög tid för reparation/separation, eller?

Liknande trådar

  1. Svek?
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 14:07
  2. Svek!!!
    By Tvilum in forum Separation
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 18:57
  3. Svek?
    By Förvirrad in forum Mammasnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:45
  4. Svek?
    By Förvirrad in forum Pappasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 07:39
  5. Svek?
    By MammaMu79 in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 14:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar