frysa in rabarber?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    frysa in rabarber?

    Jag har fått rabarber av min mamma, nu vill jag spara en del. Kan jag frysa in dom råa eller måste jag förvälla dom? Jag vill ha till paj och kanske göra saft senare.
    Älska Hammarby
  2. 1
    frysa in rabarber? Jag har fått rabarber av min mamma, nu vill jag spara en del. Kan jag frysa in dom råa eller måste jag förvälla dom? Jag vill ha till paj och kanske göra saft senare.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    jag

    skär dem i slantar och fryser dem som de är. =) Det brukar bli goda pajer..
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  4. 2
    jag skär dem i slantar och fryser dem som de är. =) Det brukar bli goda pajer..
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Tjusigt, då ska jag frysa in dom som dom är!! Håller just nu på med min favoritpaj. Halva med rabarber (till mej) och halva utan bär, bara smulpaj (host. till sambon). Smulpaj på mjöl, smör, socker, havregryn och så ringlat över med sirap. Det blir sådär segt och gott i kanterna. Vaniljvisp till det. supergott
  6. 3
    Tjusigt, då ska jag frysa in dom som dom är!! Håller just nu på med min favoritpaj. Halva med rabarber (till mej) och halva utan bär, bara smulpaj (host. till sambon). Smulpaj på mjöl, smör, socker, havregryn och så ringlat över med sirap. Det blir sådär segt och gott i kanterna. Vaniljvisp till det. supergott
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Jag brukar bara lättsockra och sen frysa in. Funkar utmärkt att anv i paj, saft eller kräm sen.
  8. 4
    Jag brukar bara lättsockra och sen frysa in. Funkar utmärkt att anv i paj, saft eller kräm sen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    Går bra att frysa färska.
  10. 5
    Går bra att frysa färska.
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Bra du frågade för jag har funderat hela dan men inte kommit mig för att fråga asjälv Nu ska jag hålla min tuva i lagom storlek och spara lite eftersom till paj och saft.
  12. 6
    Bra du frågade för jag har funderat hela dan men inte kommit mig för att fråga asjälv Nu ska jag hålla min tuva i lagom storlek och spara lite eftersom till paj och saft.

Liknande trådar

  1. Frysa eller inte frysa brödet?
    By malva_ in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 22:26
  2. Frysa eller inte frysa, det är frågan
    By ~Trixie~ in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 10:08
  3. Frysa in rabarber
    By pösmunken in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-11, 23:27
  4. Bästa sättet att frysa rabarber?
    By anonymt namn in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 20:12
  5. Frysa rabarber?
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 19:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar