Det går ju inte att klippa gräset när
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Det går ju inte att klippa gräset när

    det regnar. Frågan är nu, ska jag bli glad eller sur över detta?
  2. 1
    Det går ju inte att klippa gräset när det regnar. Frågan är nu, ska jag bli glad eller sur över detta?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Absolut glad
  4. 2
    Absolut glad
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    det är såna frågor som avgör hur man ser på livet :-) om man glädjer sig åt att man slipper klippa eller om man deppar för att det regnar;-)
  6. 3
    det är såna frågor som avgör hur man ser på livet :-) om man glädjer sig åt att man slipper klippa eller om man deppar för att det regnar;-)
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    fast jag försöker bygga upp bilden av mej själv som handlingskraftig och hårt arbetande, istället för hängande framför dator. Tror att mer blir gjort då, lite av sej själv:-) Och då _borde_ jag bli ledsen, va?
  8. 4
    fast jag försöker bygga upp bilden av mej själv som handlingskraftig och hårt arbetande, istället för hängande framför dator. Tror att mer blir gjort då, lite av sej själv:-) Och då _borde_ jag bli ledsen, va?
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Då satsar jag på det. låter ju roligare :-)
  10. 5
    Då satsar jag på det. låter ju roligare :-)
  11. Medlem sedan
    Nov 1998
    #6
    Näpp. Du KAN ju faktiskt inte klippa gräset. Vädrets makter rår ju inte ens du på. Se det som välförtjänt avkoppling och laddande av batterier.
  12. 6
    Näpp. Du KAN ju faktiskt inte klippa gräset. Vädrets makter rår ju inte ens du på. Se det som välförtjänt avkoppling och laddande av batterier.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    men det finns så mycket annat att göra, gå ut och samla regnvatten tex det kanske blir så torrt i sommar att gräset inte växer då ;-)
  14. 7
    men det finns så mycket annat att göra, gå ut och samla regnvatten tex det kanske blir så torrt i sommar att gräset inte växer då ;-)
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Det går nog inte att stryka heller , när det regnar utomhus? *hoppas*
  16. 8
    Det går nog inte att stryka heller , när det regnar utomhus? *hoppas*
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Ja, aldrig att jag vattnar en gräsmatta på sommaren, gult är fint! Fast rabatter brukar jg vattna, kanske borde ut och göra det :-)
  18. 9
    Ja, aldrig att jag vattnar en gräsmatta på sommaren, gult är fint! Fast rabatter brukar jg vattna, kanske borde ut och göra det :-)
  19. Medlem sedan
    Nov 1998
    #10
    Nej. Det är stört omöjligt. Inte dammsuga eller diska heller om du nu skulle få för dig nåt sånt.
  20. 10
    Nej. Det är stört omöjligt. Inte dammsuga eller diska heller om du nu skulle få för dig nåt sånt.
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11
    glad tycker jag. Men en del gör det ändå när det regnar.
  22. 11
    glad tycker jag. Men en del gör det ändå när det regnar.
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    Va bra, då kan jag ju sitta kvar här, och snacka strunt :-)
  24. 12
    Va bra, då kan jag ju sitta kvar här, och snacka strunt :-)
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13
    Glad! Äntligen regn säger jag. Här är gräsmattan gul redan och det är ju bara maj!!!
  26. 13
    Glad! Äntligen regn säger jag. Här är gräsmattan gul redan och det är ju bara maj!!!
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    Fast gräset viker sej , och klumpar ihop sej, när det regnar och är vått. Svårare att klippa, och sämre resultat.
  28. 14
    Fast gräset viker sej , och klumpar ihop sej, när det regnar och är vått. Svårare att klippa, och sämre resultat.
  29. Medlem sedan
    Apr 2008
    #15
    Äh, gult är fint! i alla fall när man slipper klippa.

    Men var i landet bor du, jag trodde det regnat, eller snöat, i hela sverige
  30. 15
    Äh, gult är fint! i alla fall när man slipper klippa.

    Men var i landet bor du, jag trodde det regnat, eller snöat, i hela sverige
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Inte då här skiner solen! Och grannen klipper gräset för fullt! Haha :-)
  32. 16
    Inte då här skiner solen! Och grannen klipper gräset för fullt! Haha :-)
  33. Medlem sedan
    Apr 2002
    #17
    precis då får du vänta ett tag till. Hoppas du inte har handdriven. hu så jobbigt. Jag slipper iaf klippa gräset.
  34. 17
    precis då får du vänta ett tag till. Hoppas du inte har handdriven. hu så jobbigt. Jag slipper iaf klippa gräset.
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18
    NV skåne. Det har droppat lite från himlen, men inte alls så mkt som vi hoppats på.
  36. 18
    NV skåne. Det har droppat lite från himlen, men inte alls så mkt som vi hoppats på.
  37. Medlem sedan
    Apr 2008
    #19
    Har en sådan pytteplätt, så jo, det är en handdriven. Menjag slipper gå på gym, tänker jag :-)
  38. 19
    Har en sådan pytteplätt, så jo, det är en handdriven. Menjag slipper gå på gym, tänker jag :-)

Liknande trådar

  1. Klippa gräset på lördag kväll
    By Mamman*3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 20:25
  2. klippa gräset
    By Anonym farsa in forum Stora barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 12:34
  3. Skulle klippa gräset nu
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 19:35
  4. När är det ok att klippa gräset?
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 10:49
  5. att klippa gräset.
    By sarah in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 15:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar