Ont i huvudet ofta ofta.....Varför??
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Ont i huvudet ofta ofta.....Varför??

    jag har det säkert 4-5 dagar i veckan. Trodde det kunde bero på att jag minskat kaffemängden från kanske 10 koppar till 2-3 per dag, men det borde ju kroppen vant sig vid nu efter 16 veckor.Nån av er som har så, och vet ni varför?
  2. 1
    Ont i huvudet ofta ofta.....Varför?? jag har det säkert 4-5 dagar i veckan. Trodde det kunde bero på att jag minskat kaffemängden från kanske 10 koppar till 2-3 per dag, men det borde ju kroppen vant sig vid nu efter 16 veckor.Nån av er som har så, och vet ni varför?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    jag hade också det runt v 16 kanske under två veckor till å från men nu tycks det ha försvunnit.. skönt! vet inte riktigt va det kan vara kanske lågt järnvärde?
  4. 2
    jag hade också det runt v 16 kanske under två veckor till å från men nu tycks det ha försvunnit.. skönt! vet inte riktigt va det kan vara kanske lågt järnvärde?
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    jag har också dragit ner på kaffet och jag kan få lite små slängar av huvudvärk.
    jag har börjat dricka mer vätska om dagarna och det har hjälpt mig.
    jag dricker massa vatten och saft=)
    prova, kanske hjälper dig också=)
  6. 3
    jag har också dragit ner på kaffet och jag kan få lite små slängar av huvudvärk.
    jag har börjat dricka mer vätska om dagarna och det har hjälpt mig.
    jag dricker massa vatten och saft=)
    prova, kanske hjälper dig också=)
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Jag har haft problem med huvudvärk, men det börjar lätta lite nu. Blodvärden, blodtryck.... allting är bra, så jag vet inte egentligen vad det beror på. Bara att det är ganska normalt att lida av huvudvärk i början av graviditeten.
    Hoppas att din huvudvärk ger med sig snart, det är inte roligt att ha värk jämnt.

    KRAM
  8. 4
    Jag har haft problem med huvudvärk, men det börjar lätta lite nu. Blodvärden, blodtryck.... allting är bra, så jag vet inte egentligen vad det beror på. Bara att det är ganska normalt att lida av huvudvärk i början av graviditeten.
    Hoppas att din huvudvärk ger med sig snart, det är inte roligt att ha värk jämnt.

    KRAM
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Jag har det, massor. Åkte till och med in akut för jag var säker på att jag hade jätte högt blodtryck. På SÖS blev det stora undersöknings apparaturen som sen visade sig i princip inte vara nått, kanske en infektion.

    Men läkaren sa då att huvudvärk är ett vanligt tillstånd under graviditet. Bland annat beroende på ökad hormon nivå som kan ge huvudvärk och ett ökat tryck i kroppen, och då inte högt blodtryck utan ett ökat tryck. Även det som kan ge vatten i kroppen så småning om.
  10. 5
    Jag har det, massor. Åkte till och med in akut för jag var säker på att jag hade jätte högt blodtryck. På SÖS blev det stora undersöknings apparaturen som sen visade sig i princip inte vara nått, kanske en infektion.

    Men läkaren sa då att huvudvärk är ett vanligt tillstånd under graviditet. Bland annat beroende på ökad hormon nivå som kan ge huvudvärk och ett ökat tryck i kroppen, och då inte högt blodtryck utan ett ökat tryck. Även det som kan ge vatten i kroppen så småning om.
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Jag har också jätteont i huvudet, och även yrsel ibland. BM kollade både hb och blodtryck igår, men hittade inget knas. Fick också höra att det kan vara vanligt under graviditeten.
  12. 6
    Jag har också jätteont i huvudet, och även yrsel ibland. BM kollade både hb och blodtryck igår, men hittade inget knas. Fick också höra att det kan vara vanligt under graviditeten.

Liknande trådar

  1. Varför upplever jag så ofta att
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 20:48
  2. Varför vaknar han så ofta?
    By Anonym in forum Sömn – barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 07:57
  3. Varför vaknar han så ofta?
    By Sofia m Ludvig in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 08:44
  4. ont i huvudet ofta??
    By nette m ninni o sladdis på g in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 17:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar