Toyota Avensis vs Toyota corolla Verso?
Många barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Toyota Avensis vs Toyota corolla Verso?

    Jag fortsätter på mina bilfrågor i detta forum... Är det någon som har någon uppfattning över skillnaden mellan Avensis och Corolla Verso? Vi har en Avensis och det är helt klart trångt med tre barn bak även om det går. Är Corollan "bredare" i baksätet än Avensis? Någon som har erfarenhet av båda (med tre barn)?
  2. 1
    Toyota Avensis vs Toyota corolla Verso? Jag fortsätter på mina bilfrågor i detta forum... Är det någon som har någon uppfattning över skillnaden mellan Avensis och Corolla Verso? Vi har en Avensis och det är helt klart trångt med tre barn bak även om det går. Är Corollan "bredare" i baksätet än Avensis? Någon som har erfarenhet av båda (med tre barn)?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    min kompis

    testade corollan men tyckte det var onödigt för de bakre sätena gick kanppt att använda, hon tyckte avensisen var bättre, men främst ur packsynpunkt tror jag.
    Sur på toyota som lsutat tillverka avensis verso (har vi nu och den är bra) och previa (skulle jag vilja ha för att få rejälare säten där bak)

    Helst skulle jag dock vilja ha en 7-sitsig bil med rejält bagageutrymme...
  4. 2
    min kompis testade corollan men tyckte det var onödigt för de bakre sätena gick kanppt att använda, hon tyckte avensisen var bättre, men främst ur packsynpunkt tror jag.
    Sur på toyota som lsutat tillverka avensis verso (har vi nu och den är bra) och previa (skulle jag vilja ha för att få rejälare säten där bak)

    Helst skulle jag dock vilja ha en 7-sitsig bil med rejält bagageutrymme...
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Våra

    kompisar har också en Corolla Verso, jag tror inte heller att de använder sina extra säten så mycket, de är just "extra säten" som funkar i nödfall, men inte som ordinarie stolar. Skulle tror att packutrymmet är rätt mycket mindre i Avensisen (även med stolarna nedfällda).
    När vi fick vårt tredje barn nu i februari köpte vi en begagnad Avensis Verso (de finns att få fram till årsmodell 2005), större än en kombi men mindre än en buss. Vi är supernöjda!!
  6. 3
    Våra kompisar har också en Corolla Verso, jag tror inte heller att de använder sina extra säten så mycket, de är just "extra säten" som funkar i nödfall, men inte som ordinarie stolar. Skulle tror att packutrymmet är rätt mycket mindre i Avensisen (även med stolarna nedfällda).
    När vi fick vårt tredje barn nu i februari köpte vi en begagnad Avensis Verso (de finns att få fram till årsmodell 2005), större än en kombi men mindre än en buss. Vi är supernöjda!!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Jag menade

    att skriva att packutrymmet var mindre i Corolla Verso än i vanlig Avensis (slarvade lite)
  8. 4
    Jag menade att skriva att packutrymmet var mindre i Corolla Verso än i vanlig Avensis (slarvade lite)
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Vi har avensis

    och vi testade corollan innan vi bestämde oss för den vi har.
    Corollans sista två säten är jättekassa och endast nödfalls-säten i min mening. I avensisen är de helt klart användbara!!
    Sjuksköterskestudent med fyrtal i underbaringar:
    Rebecka 0208, Lukas 0401, Nike 0608 och Vide 080717

    Bloggar på http://busmamman.blogspot.com/
  10. 5
    Vi har avensis och vi testade corollan innan vi bestämde oss för den vi har.
    Corollans sista två säten är jättekassa och endast nödfalls-säten i min mening. I avensisen är de helt klart användbara!!

Liknande trådar

  1. Toyota corolla verso?
    By .Flingan in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 07:26
  2. Toyota Corolla Verso?
    By Svammelmamma in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 19:00
  3. Toyota avensis verso
    By 4 barn in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 09:32
  4. Toyota Avensis Verso
    By Gloria nu 3 barnsmamma in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 16:36
  5. Toyota Avensis Verso
    By HiB in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 18:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar