Propp i handen ?????? HJÄLP
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    Propp i handen ?????? HJÄLP

    Hjäääälp !! Nu är jag jätterädd !! I morse när jag satt å åt frukost fick jag jätteont på en liten punkt uppe på handen, strax bakom knogen bakom pekfingret. Det smärtade verkligen och nu har jag fått ett litet blåmärke där precis. Masserade liksom över den onda punkten och värken släppte men kvar är nu ett litet blåmärke som sagt, som ömmar när jag tar på det.

    Till saken hör att jag äter Waran p.g.a. blodpropp i benet. Är det ändå möjligt att drabbas av blodpropp i handen trots min medicinering ? Eller kan det ha varit något annat ?
  2. 1
    Propp i handen ?????? HJÄLP Hjäääälp !! Nu är jag jätterädd !! I morse när jag satt å åt frukost fick jag jätteont på en liten punkt uppe på handen, strax bakom knogen bakom pekfingret. Det smärtade verkligen och nu har jag fått ett litet blåmärke där precis. Masserade liksom över den onda punkten och värken släppte men kvar är nu ett litet blåmärke som sagt, som ömmar när jag tar på det.

    Till saken hör att jag äter Waran p.g.a. blodpropp i benet. Är det ändå möjligt att drabbas av blodpropp i handen trots min medicinering ? Eller kan det ha varit något annat ?
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Jag tänker mer på en blödning i så fall. Äter du Waran är du mer utsatt för blödningsrisker. Varför du skulle fått en blodutgjutning där utan trauma vet jag inte, men jag har också svårt att tänka mig propp om du är välinställd på Waran? Kanske ska du ringa Sjukvårdsupplysningen och fråga.
  4. 2
    Jag tänker mer på en blödning i så fall. Äter du Waran är du mer utsatt för blödningsrisker. Varför du skulle fått en blodutgjutning där utan trauma vet jag inte, men jag har också svårt att tänka mig propp om du är välinställd på Waran? Kanske ska du ringa Sjukvårdsupplysningen och fråga.
  5. anonymt namn
    #3
    Men gör en blödning ont? Och varför kom den bara helt plötsligt ? Håller med om att det låter rimligare med en blödning, men har för mig att sånt inte "ska" kännas... Tack för att du svara =) Jag går regelbundet på PK-kotroller och har ett PK-värde på 2,2.
  6. 3
    Men gör en blödning ont? Och varför kom den bara helt plötsligt ? Håller med om att det låter rimligare med en blödning, men har för mig att sånt inte "ska" kännas... Tack för att du svara =) Jag går regelbundet på PK-kotroller och har ett PK-värde på 2,2.
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Jojomen, klart det gör ont, den tar ju plats! Dvs trycker på smärtreceptorerna i närheten av blödningen.
    Propp,nääääh, blödning mest sannolikt.
    Varför bli rädd, du har ju Waran? Bättre vara rädd för okontrollerade blödningar så kolla upp dina värden!
  8. 4
    Jojomen, klart det gör ont, den tar ju plats! Dvs trycker på smärtreceptorerna i närheten av blödningen.
    Propp,nääääh, blödning mest sannolikt.
    Varför bli rädd, du har ju Waran? Bättre vara rädd för okontrollerade blödningar så kolla upp dina värden!
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Jag tror också på en blödning, inte på en propp.
  10. 5
    Jag tror också på en blödning, inte på en propp.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6

    Fick så för ngn månad sedan

    exakt som du beskriver och mitt på handen

    Jag kollade aldrig upp det men borde väl kanske gjort det... det försvann hursomhelst och har inte kommit tillbaka. Jag äter inga mediciner och mina värden har varit bra.
    Bara måste...... allt....
  12. 6
    Fick så för ngn månad sedan exakt som du beskriver och mitt på handen

    Jag kollade aldrig upp det men borde väl kanske gjort det... det försvann hursomhelst och har inte kommit tillbaka. Jag äter inga mediciner och mina värden har varit bra.
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    För många år sedan trampade jag lite snett och fick en stor blödning i foten som sen rann från ovansidan av foten till undersidan, helmysko sak och det såg läskigt ut. Men helt ofarligt.
  14. 7
    För många år sedan trampade jag lite snett och fick en stor blödning i foten som sen rann från ovansidan av foten till undersidan, helmysko sak och det såg läskigt ut. Men helt ofarligt.
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8

    Jag fick

    helt plötsligt skitont i ett finger o blev blå på toppen,blev skiträdd o ringde upplysningen...men det var vanligt med små brustna blodkärl på händerna,sa hon..bara avvakta o se om det kom ofta,men annrs var det inget o bry sig om ,sa hon..jag fick rejält ont!
  16. 8
    Jag fick helt plötsligt skitont i ett finger o blev blå på toppen,blev skiträdd o ringde upplysningen...men det var vanligt med små brustna blodkärl på händerna,sa hon..bara avvakta o se om det kom ofta,men annrs var det inget o bry sig om ,sa hon..jag fick rejält ont!
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Jag tror oxå på blödning. Jag får jätte ofta brustna små blodkärl i händerna, vet inte varför men läk säger att det är helt ofarligt. Men skiiiit ont gör det.
    Och går du på waran så tror jag inte att det är en propp. och skulle det varit det så är det en ytlig som redan löst upp sig.
  18. 9
    Jag tror oxå på blödning. Jag får jätte ofta brustna små blodkärl i händerna, vet inte varför men läk säger att det är helt ofarligt. Men skiiiit ont gör det.
    Och går du på waran så tror jag inte att det är en propp. och skulle det varit det så är det en ytlig som redan löst upp sig.
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Jag fick rådet av en läkare att så länge det blir ett blåmärke som är mindre än en femtioöring är det inget farligt....kanske det ligger något i det....Lycka till i alla fall.
  20. 10
    Jag fick rådet av en läkare att så länge det blir ett blåmärke som är mindre än en femtioöring är det inget farligt....kanske det ligger något i det....Lycka till i alla fall.
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    Ps. min fotblödning som jag berättade om ovan var i storleksklass av handflata och det var inget farligt heller
  22. 11
    Ps. min fotblödning som jag berättade om ovan var i storleksklass av handflata och det var inget farligt heller
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12
    Har
    Har fått liknande några gånger som vuxen, fast det varit på olika ställen på fingrarna. Det har kommit plötsligt och gjort mycket ont, och blivit blåmärke. Har försvunnit på några dagar och har inte sökt hjälp för det. Lite läskigt är det men antagligen helt ofarligt.
  24. 12
    Har
    Har fått liknande några gånger som vuxen, fast det varit på olika ställen på fingrarna. Det har kommit plötsligt och gjort mycket ont, och blivit blåmärke. Har försvunnit på några dagar och har inte sökt hjälp för det. Lite läskigt är det men antagligen helt ofarligt.

Liknande trådar

  1. Propp på väg!
    By Lotta S med J in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 15:16
  2. dum fråga här!(viftar med handen, hjälp)
    By längtar efter 3:an in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 08:33
  3. Hunden HÖGG mig i handen-hjälp!
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 13:52
  4. Det var jag som fråga om propp i handen
    By Maria m. 3 gullungar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 06:24
  5. Tummen mitt i handen, hjälp...
    By Marcusmamma in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 09:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar