Jag tjatar, men inget röntgensvar än....
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Jag tjatar, men inget röntgensvar än....

    Hej!

    Var o blev röntgad min sköldkörtel den 23/4. Fortfarande inte fått svar. Det är mer än en månad sen nu. 6 veckor på onsdag tom.

    Nu ska jag ringa dig imorgon IGEN..... Jag vill ha ett besked och det nu!!! Hur ska jag gå tillväga? Kan jag försöka få tag i ngn högre upp??? Typ ngn överläkare eller ngt?

    Tacksam för alla tips!
  2. 1
    Jag tjatar, men inget röntgensvar än.... Hej!

    Var o blev röntgad min sköldkörtel den 23/4. Fortfarande inte fått svar. Det är mer än en månad sen nu. 6 veckor på onsdag tom.

    Nu ska jag ringa dig imorgon IGEN..... Jag vill ha ett besked och det nu!!! Hur ska jag gå tillväga? Kan jag försöka få tag i ngn högre upp??? Typ ngn överläkare eller ngt?

    Tacksam för alla tips!
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Tips kommer här!

    Börja med att ringa till det ställe där du blev röntgad. Fråga vart svaret skickades. Sen följer du det vidare, för att kolla vart "stoppet" är. När du vet det, ringer du till Patientombudsmannen eller liknande och förklarar situationen. De kan hjälpa dig att trycka på för att du ska kunna få ett snabbare svar.

    Tänk bara på att vara lugn och trevlig hela tiden, för de som svarar i telefonen har sällan inflytande över enskilda ärenden.

    Lycka till!
  4. 2
    Tips kommer här!

    Börja med att ringa till det ställe där du blev röntgad. Fråga vart svaret skickades. Sen följer du det vidare, för att kolla vart "stoppet" är. När du vet det, ringer du till Patientombudsmannen eller liknande och förklarar situationen. De kan hjälpa dig att trycka på för att du ska kunna få ett snabbare svar.

    Tänk bara på att vara lugn och trevlig hela tiden, för de som svarar i telefonen har sällan inflytande över enskilda ärenden.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Hej!

    Tack för ditt svar! Perfekt!

    Jag ringde dit idag (där jag blev röntgad) för säkert tioende gången på dessa veckorna. Den sköterskan som svarade förstod mig, och skulle nu ta läkaren direkt idag. Förstod att jag ville ha ett svar.

    Hör jag inget imorgon, så ringer jag dit igen. Ger mig inte....

    Tack för att du svarade!
    Ha en bra kväll!
  6. 3
    Hej!

    Tack för ditt svar! Perfekt!

    Jag ringde dit idag (där jag blev röntgad) för säkert tioende gången på dessa veckorna. Den sköterskan som svarade förstod mig, och skulle nu ta läkaren direkt idag. Förstod att jag ville ha ett svar.

    Hör jag inget imorgon, så ringer jag dit igen. Ger mig inte....

    Tack för att du svarade!
    Ha en bra kväll!
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Vassego!
  8. 4
    Vassego!

Liknande trådar

  1. Maken bara tjatar och tjatar
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 17:42
  2. Hjälp med röntgensvar
    By värre in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 19:20
  3. Röntgensvar!
    By Susans in forum Gravidsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 23:52
  4. Inget röntgensvar än.....
    By sudoku in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 07:45
  5. Röntgensvar...
    By avataria in forum Kropp & hälsa
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 13:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar