Vem ska stanna hemma av oss?!?
Många barn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Vem ska stanna hemma av oss?!?

    Jag var nyss inne på Vings hemsida och tänkte titta runt lite. Där kan man titta på resmål och sånt som kan inspirera tänkte jag. Fyllde i var vi ville åka, när vi ville åka och hur många vi var, åldern på barnen osv. Då säger dom att vi är för många personer. Vi får max vara 6 st på alla resmål. Kan det verkligen stämma? Vem ska då få stanna hemma? Då blir det nog en vecka till i fjällen i stället om de ska vara på det sättet. Hur gör ni som också har fler barn och ändå åker utomlands?
  2. 1
    Vem ska stanna hemma av oss?!? Jag var nyss inne på Vings hemsida och tänkte titta runt lite. Där kan man titta på resmål och sånt som kan inspirera tänkte jag. Fyllde i var vi ville åka, när vi ville åka och hur många vi var, åldern på barnen osv. Då säger dom att vi är för många personer. Vi får max vara 6 st på alla resmål. Kan det verkligen stämma? Vem ska då få stanna hemma? Då blir det nog en vecka till i fjällen i stället om de ska vara på det sättet. Hur gör ni som också har fler barn och ändå åker utomlands?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Vi har fixat det själva

    och inte med resebyrå och i år har vi hyrt lägenhet via nätet och klarade vår budget på under 30 euro per natt för alla 7. Men bökigt är det att ordna - jag hoppas att du hittar ngn bättre resebyrå.
  4. 2
    Vi har fixat det själva och inte med resebyrå och i år har vi hyrt lägenhet via nätet och klarade vår budget på under 30 euro per natt för alla 7. Men bökigt är det att ordna - jag hoppas att du hittar ngn bättre resebyrå.
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Det kanske är jag som inte är allt för haj på att söka eftersom jag är en total novis på sånt här men man måste ju få vara fler än sex personer. Jag har faktiskt aldrig varit utanför norden. Ska söka runt lite mer. Tack för ditt svar
  6. 3
    Det kanske är jag som inte är allt för haj på att söka eftersom jag är en total novis på sånt här men man måste ju få vara fler än sex personer. Jag har faktiskt aldrig varit utanför norden. Ska söka runt lite mer. Tack för ditt svar
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Visst får ni vara flera, men det kanske inte går att boka via nätet då. På vissa sajter måste man dela sällskapet i 2 för att kunna söka. Dock är det generellt dyrt att boka charter för stora familjer. Man får oftast bara barnrabatt för max två barn. Resten få man betala fullt pris för .

    Ska man åka på skolloven så saftar de svenska charterbolagen dessutom priset rejält. Jag kollade vad vi skulle få betala för två veckor på Sunwing Argunieguin (Gran Canaria) för vår familj med fyra barn på 2-11 år på höstlovet och en vecka efter. Det skulle gå på 65-70.000:- och då är det inte ens all-inclusive.

    Vi var på Gran Canaria en vecka i påskas. Då hade jag hittat billiga biljetter med Sterling för ca 15.000:- för oss sex (de har driver då och då) och så bokade vi hotell (schysst standard) direkt via www.dinsemester.se. Vi betalade då 28.000:- för det istället för 41.000:- som det skulle ha kostat samma vecka på samma hotell med Ving. Om vi hade valt ett billigare hotell hade vi kommit ännu billigare undan. Det enda var att vi fick ordna transfer själva samt klara oss utan reseledarservice (vilket jag som gammal reseledare inte tycker är något problem ).

    Vart och när hade ni tänkt att åka?
  8. 4
    Visst får ni vara flera, men det kanske inte går att boka via nätet då. På vissa sajter måste man dela sällskapet i 2 för att kunna söka. Dock är det generellt dyrt att boka charter för stora familjer. Man får oftast bara barnrabatt för max två barn. Resten få man betala fullt pris för .

    Ska man åka på skolloven så saftar de svenska charterbolagen dessutom priset rejält. Jag kollade vad vi skulle få betala för två veckor på Sunwing Argunieguin (Gran Canaria) för vår familj med fyra barn på 2-11 år på höstlovet och en vecka efter. Det skulle gå på 65-70.000:- och då är det inte ens all-inclusive.

    Vi var på Gran Canaria en vecka i påskas. Då hade jag hittat billiga biljetter med Sterling för ca 15.000:- för oss sex (de har driver då och då) och så bokade vi hotell (schysst standard) direkt via www.dinsemester.se. Vi betalade då 28.000:- för det istället för 41.000:- som det skulle ha kostat samma vecka på samma hotell med Ving. Om vi hade valt ett billigare hotell hade vi kommit ännu billigare undan. Det enda var att vi fick ordna transfer själva samt klara oss utan reseledarservice (vilket jag som gammal reseledare inte tycker är något problem ).

    Vart och när hade ni tänkt att åka?

Liknande trådar

  1. Stanna hemma...
    By älskadeparvel in forum _0906 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 13:19
  2. Vem ska stanna hemma av oss?!?
    By pyre_lena in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-05, 07:34
  3. Magsjuka stanna hemma
    By -Line- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 17:02
  4. Stanna hemma vid vab?
    By ~kina~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 09:41
  5. Stanna hemma?
    By MiaNyfiken in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 14:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar