Mötet med BUP :/
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. mammasss
    #1

    Mötet med BUP :/

    Var på möte hos BUP idag med mitt ex ang yngste sonen som han nu bestämt sig för att börja träffa.

    Mötet började med en massa smutskastning från mitt ex och jag försökte förklara att det inte stämmde (som att prata med en vägg).
    Efter en stund kom vi in på anledningen till att han inte träffar pojken nu (pojken är över 4år). Exet säger då att det är jag som hindrat honom mm.
    Nu är det dock så att jag ordnade möte med samma barnpsykolog när pojken var liten för att få igång en kontakt mellan far och son. Då var han dock inte så intresserad och visste inte om han ville ha något me barnet att göra.
    Detta påpekade psykologen för honom och då flög han plötsligt i taket!

    Han började gorma åt psykologen och sa bla att man alltid går på mammans linje och att vi hade gaddat ihop oss mot honom. Han skrek något mer sen stormade han ut och drog igen dörren så fönsterrutan skallrade.

    Vet inte hur man ska få samarbetet att fungera
  2. 1
    Mötet med BUP :/ Var på möte hos BUP idag med mitt ex ang yngste sonen som han nu bestämt sig för att börja träffa.

    Mötet började med en massa smutskastning från mitt ex och jag försökte förklara att det inte stämmde (som att prata med en vägg).
    Efter en stund kom vi in på anledningen till att han inte träffar pojken nu (pojken är över 4år). Exet säger då att det är jag som hindrat honom mm.
    Nu är det dock så att jag ordnade möte med samma barnpsykolog när pojken var liten för att få igång en kontakt mellan far och son. Då var han dock inte så intresserad och visste inte om han ville ha något me barnet att göra.
    Detta påpekade psykologen för honom och då flög han plötsligt i taket!

    Han började gorma åt psykologen och sa bla att man alltid går på mammans linje och att vi hade gaddat ihop oss mot honom. Han skrek något mer sen stormade han ut och drog igen dörren så fönsterrutan skallrade.

    Vet inte hur man ska få samarbetet att fungera
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Även om mötet..

    blev dåligt så fick nu ju psykologen se med egna ögon, vilket kan vara en fördel för dig, att pappan inte verka kunna/vilja samarbeta med dig som förälder...

    Kanske dags att ta tag i vårdnadsfrågan istället.......

    Jag tycker att i nuläget är det inte upp till dig att få samarbetet att fungera, med d menar jag att du borde ligga lågt till pappan själv ta initiativ till ev. umgänge.

    Därmed inte sagt att du inte ska samarbeta - vänta bara på att pappan hör av sig och utgå där i från.
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  4. 2
    Även om mötet.. blev dåligt så fick nu ju psykologen se med egna ögon, vilket kan vara en fördel för dig, att pappan inte verka kunna/vilja samarbeta med dig som förälder...

    Kanske dags att ta tag i vårdnadsfrågan istället.......

    Jag tycker att i nuläget är det inte upp till dig att få samarbetet att fungera, med d menar jag att du borde ligga lågt till pappan själv ta initiativ till ev. umgänge.

    Därmed inte sagt att du inte ska samarbeta - vänta bara på att pappan hör av sig och utgå där i från.
  5. Medlem sedan
    Dec 1997
    #3

    Ja men vänd på det

    Det är fadern ifråga som gör bort sig - visar på köpet att det han inte är så särskilt stabil. Det där verkar vara nåt som pappor älskar att gorma om: Att man alltid går på mammans linje, att det är så synd om männen osv..
    Mitt ex rusade också ut, (fräsandes om polis) under ett samarbetssamtal, den gången jag besvarade frågan om varför jag vägrade växelvis.
  6. 3
    Ja men vänd på det Det är fadern ifråga som gör bort sig - visar på köpet att det han inte är så särskilt stabil. Det där verkar vara nåt som pappor älskar att gorma om: Att man alltid går på mammans linje, att det är så synd om männen osv..
    Mitt ex rusade också ut, (fräsandes om polis) under ett samarbetssamtal, den gången jag besvarade frågan om varför jag vägrade växelvis.

Liknande trådar

  1. Mötet
    By "Es mamma" in forum Vikt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 18:15
  2. Mötet
    By "Es mamma" in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 14:27
  3. Mötet..
    By Lejonet-57 in forum Autismspektrum
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 14:39
  4. mötet...
    By incan in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 09:59
  5. Soc mötet..
    By Lena m.4 in forum Tonåringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 18:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar